ریفورمیت پتروشیمی قابل انطباق با استاندارد یورو 4 نیست

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر کیفیت پایین بنزین حاصل از دریافت ریفورمیت از پتروشیمی ها، گفت: با هیچ فرایندی نمی توان این نوع بنزین را با استاندارد یورو 4 مطابقت داد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، شاهرخ خسروانی با بیان این مطلب، در مقایسه کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه ها با ریفورمیت پتروشیمی ها اظهار داشت: در پالایشگاهها پلاتفورمیت و در پتروشیمی ها ریفورمیت تولید می شود که ممکن است این دو از نظر مؤلفه های شیمیایی در برخی از موارد مطابقت داشته باشند.

وی افزود: در پالایشگاهها مؤلفه های مختلف بنزینی برای امتزاج با بنزین پالایشگاه ها وجود دارد و با امتزاج این مؤلفه های بنزینی با پلاتفورمیت تولیدی پالایشگاه ها می توانیم بنزینی مطابق با استاندارد روز تولید کنیم که طرح توسعه پالایشگاه ها نیز برهمین اساس است.

خسروانی ادامه داد: در پتروشیمی ها که این ریفورمیت را تولید می کنند، عملاً مؤلفه های بنزینی وجود ندارد و بنابراین ابتدا باید ریفورمیت تولیدی را به پالایشگاهها بدهند تا پالایشگاهها این ریفورمیت را با مؤلفه های بنزینی ترکیب کنند.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر پتروشیمی ها این فرآیند را به کمک پالایشگاهها اجرا می کردند و بنزین تولیدی هم تا حدودی با استاندارد زمان خود مطابقت داشت، اما امروز استاندارد مورد تأیید وزارت نفت و سازمان محیط زیست در خصوص بنزین توزیعی تغییر کرده است و با هیچ فرآیندی نمی توان ریفورمیت پتروشیمی ها را با استاندارد یورو 4 مطابقت داد.
 

کد خبر 222009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =