اختصاص تسهیلات ویژه به صنعتگران فعال در مدیریت مصرف انرژی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه، به فرآیندهایی که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی باشد تسهیلات تعلق می گیرد، افزود: می توان با صرفه جویی در مصرف سوخت، تسهیلاتی برای صنعتگران ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا نعمت زاده  در همایش روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها که هشتم مردادماه سال جاری برگزار شد، بند "ق" تبصره 2 قانون بودجه را ابزاری مطلوب برای گرفتن تسهیلات دانست و گفت: براساس این بند به فرآیندهایی که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی باشد تسهیلات تعلق می گیرد.

وی افزود: اکنون در کشور 53 هزار دستگاه خودرو با بالای 35 سال سن وجود دارد که اگر به خودروهای جدید تبدیل شوند، 80 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.

نعمت زاده گفت: همچنین در حال حاضر 20 میلیون بخاری گازی در منازل و فروشگاههای کشور وجود دارد که با بالابردن کلاس کیفیت آنها می توان صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی داشت و از این محل برای صنعتگران تسهیلات تامین کرد.

مبارزه با فساد در اولویت کاری دولت تدبیر و امید

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، مبارزه با فساد در مقیاسهای ملی و استانی را از اولویتهای کاری دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: این دولت سعی دارد با شفاف سازی و ساده سازی قوانین و آگاه کردن مردم نسبت به حقوق خود، اجازه ندهد عده ای فرصت طلب در هر شهری و در هر مقامی از موقعیت خود سوء استفاده کنند.

به گفته وی، در حالی که در دولت قبل نرخ رشد اقتصادی منفی 5.8 درصد بود این رقم در دولت تدبیر و امید ابتدا به منفی 6 درصد و اکنون به منفی2.2 درصد رسیده که نشان دهنده روندی رو به بهبود است.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: طی یک سال و چند ماهی که از آغاز به کار دولت تدبیر و امید می گذرد، متوسط نرخ تورم از 40 درصد در تیرماه سال گذشته به 25 درصد در حال حاضر رسیده است.

 

کد خبر 222013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =