۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
  • کد خبر: 222500

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور با بیان اینکه رویکرد دولت خودکفا شدن در تولید بنزین و صادرات است گفت: با راه اندازی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین شرکت پالایش نفت بندرعباس تا اوایل سال آینده و کنترل مصرف، در تولید بنزین به خودکفایی می رسیم.

به گزارش ایرنا، عباس کاظمی با بیان این که، طرح های افزایش ظرفیت بنزین در اصفهان و آبادان نیز پاییز امسال به بهره برداری کامل می رسد افزود: ما مکلف هستیم محصولات و فرآورده های نفتی با استاندارد یورو 4 و یورو 5 تولید و در کشور توزیع کنیم و این از مطالبات مردم و نظام است.
وی با اشاره به روند ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس افزود: این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور است که محصول اصلی آن بنزین با کیفیت بالا است و هدف توزیع محصول آن داخل کشور است و بنزین مازاد صادر می شود.
وی تصریح کرد: با تکمیل طرح های بهبود کیفیت تا اواسط سال 94، بنزین و نفت گاز یورو 4 در هشت کلانشهر کشور و پس از آن در دیگر شهرها و جاده ها توزیع می شود.
معاون وزیر نفت تاکید کرد: تولید و استفاده از فرآورده های نفتی با استاندارد یورو 4 و یورو 5 از برنامه های ملی است و همه پالایشگاهها از جمله پالایشگاه تشهید تندگویان تهران و تبریز باید تولیدات خود را کیفی سازی کنند.
کاظمی با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز ساخت پالایشگاه بندرعباس از داخل کشور افزود: برای تامین تجهیزاتی که تامین آنها از خارج کشور مشکل است از جمله تلمبه های پالایشگاهی، باید به تولید کنندگان داخلی اعتماد کرد.
طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس 89 درصد پیشرفت دارد و از اواخر امسال تا تیر ماه سال 94 واحدهای فرآیندی طرح به ترتیب راه اندازی می شود.
برای اجرای این طرح تاکنون 113 هزار متر مکعب بتن ریزی شده و چهار هزار و 270 تن اسکلت فلزی و 12 هزار تن مخزن نصب و 650 کیلومتر کابل کشی برق انجام شده است.
طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای 9 واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت 21 هزار بشکه در روز واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز از واحد های مهم این طرح است.
با اجرای این طرح ظرفیت تولید بنزین معمولی به 2 میلیون و 500 هزار لیتر، بنزین سوپر 3 میلیون و 500 هزار لیتر، نفت گاز 8 میلیون لیتر و گوگرد گرانول 250 تن در روز می رسد.
شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی پس از آبادان و اصفهان است.
کد خبر 222500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =