نقاط تحویل نفت خام عرضه شده در بورس افزایش می یابد

نقاط تحویل نفت خام عرضه شده در بورس انرژی با هدف رونق معاملات افزایش می یابد.

رکن الدین جوادی در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: متنوع نبودن نقاط تحویل نفت خام، از دلایل موفق نبودن عرضه نفت خام در بورس انرژی به شمار می رود و از این رو، افزایش نقاط تحویل در دستور کار قرار دارد. 

وی تصریح کرد: با فراهم شدن امکان فروش نفت خام به کشورهای همسایه در بورس انرژی، منافع بیشتری نصیب کشور می شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران نیز پیش از این در گفتگو با شانا، با اشاره به سیستم خطوط انتقال نفت در کشور گفته بود: باید توجه داشت، موقعیت خطوط لوله، امکان تحویل نفت به خریداران را محدود کرده است.

سید محسن قمصری در باره توقف فروش نفت خام در بورس انرژی، به نقش مباحث فنی در این زمینه اشاره و اعلام کرده بود: پالایشگاه های کوچک که انتظار می رفت خریداران نفت در بورس باشند، به دلایل فنی ترجیح می دهند اهداف تولیدی خود را به جای استفاده از نفت خام، از طریق میعانات گازی تامین کنند. 

به گفته قمصری، پالایشگاه ها فراورده های حاصل از حرارت دادن و جداسازی برشهایی از محصول را مورد استفاده قرار می دهند و در این زمینه با توجه به عرضه میعانات گازی از جمله میعانات خانگیران در بورس و احتمال عرضه میعانات گازی پارس جنوبی در آینده ای نزدیک، استفاده از میعانات گازی به جای نفت خام برای پالایشگاه ها به منظور تولید فراورده اولویت دارد.

 به گزارش شانا، عرضه نفت خام در بورس انرژی از روز یکشنبه (19 مردادماه) به دلیل نبود خریدار متوقف شده است.

 

 

کد خبر 222657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =