ششمین دکل حفاری در میدان آزادگان جنوبی مستقر شد

ششمین دکل حفاری سنگین خشکی با هدف شتاب بخشیدن در اجرای پروژه حفاری 50 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی مستقر شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری در این باره گفت: هم اکنون دکلهای 26، 27، 32، 33، 81 و 89 فتح که از دستگاه های تمام برقی پیشرفته و مجهز به سامانه های گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، تصفیه سیال حفاری و پسماند جامدات هستند، در این میدان مستقر شده است.

محمدرضا تاکایدی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده افزایش تعداد دکلهای حفاری این شرکت در میدان آزادگان جنوبی به 10 دستگاه در دستور کار است که چهار دستگاه دیگر بتدریج در موقعیت جغرافیایی این میدان تمرکز خواهد یافت.

 وی با بیان این که چهار دکل حفاری در چند هفته اخیر به میدان آزادگان جنوبی منتقل شده است، افزود: دو دکل 32 و 89 فتح از قبل در این میدان مشغول کار بودند که بوسیله آنها سه حلقه چاه به متراژ افزون بر 13 هزار متر حفاری و تکمیل شده است.

به گزارش شانا، در اجرای طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی به دستور وزیر نفت، حفاری ٥٠ حلقه چاه از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان کارفرمای طرح به شرکت ملی حفاری ایران محول شد.

حفاری چاه های توسعه ای میدان آزادگان به صورت کلید در دست توسط شرکت ملی حفاری انجام و همزمان با عملیات حفاری، تمامی خدمات تخصصی جانبی و پشتیبانی لازم ارائه خواهد شد.

طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی در دو فاز تعریف شده که در فاز نخست با حفر ١٨٥ حلقه چاه، تولید روزانه ٣٢٠ هزار بشکه نفت و ١٩٧ میلیون فوت مکعب گاز پیش بینی شده است.

هم اکنون روزانه ٥٠ هزار بشکه نفت از چاه شماره یک تا ٢١ این میدان استحصال و برای فرآورش به واحد بهره برداری اهواز - ٣ در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ارسال می شود.

کد خبر 222736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =