محصولات پالایشگاههای نفت به استاندارد بین المللی می رسد

براساس تکلیف دولت، کیفی سازی محصولات پالایشگاهها طبق استانداردهای یورو 4 و 5 باید تا سال 95 محقق شود و با امضای قراردادی میان پالایش و پخش و شرکتهای پالایشی، کیفیت محصولات تولیدی ارتقا می یابد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: انتظار می رود پالایشگران خصوصی هرچه سریعتر طرحهای توسعه کیفی و کمی پالایشگاهی را به سرانجام رسانند.

عباس کاظمی با اشاره به پیگیریهای مداوم شرکت ملی پالایش و پخش در اجرای هرچه سریعتر طرحهای پالاشگاهی، افزود: هیئت دولت به پالایشگاههای نفتی که به بخش بخصوصی واگذار شده، فرصت داده است تا محصولات خود را تا سال 1395 به استانداردهای روز دنیا ارتقا دهند و پس از آن مهلت ارفاقی وجود نخواهد داشت.

وی در همین رابطه به طرح افزایش کیفیت پالایشگاه بندرعباس اشاره کرد و گفت: امیدواریم با بهره برداری از این طرح تا پایان امسال به نفتگاز و بنزین مطابق با استاندارد یورو 4 دست یابیم.

کاظمی درباره پروژه پالایشگاه اصفهان نیز گفت: نفتگاز و نفت سفید تولیدی این شرکت هم اکنون دارای کیفیت مطلوبی است و انتظار می رود در سال جاری بنزین آن نیز با استاندارد یورو 4 تولید شود.

او با اشاره به پالایشگاه شیراز که تاکنون از اجرای طرحهای توسعه ای بی نصیب مانده بود، گفت: قرار است طرح بهبود کیفیت بنزین این پالایشگاه اجرا شود و هم اکنون کارشناسان در حال کار روی این پروژه مهم هستند.

امضای قرارداد تحویل نفت خام و دریافت محصولات

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور همچنین از امضای قرارداد فروش نفت خام به پالایشگاهها و دریافت محصولات آنها از امسال خبر داد.

عباس کاظمی گفت: پیش از این قراردادی برای فروش نفت خام و خرید محصولات پالایشگاهی وجود نداشت و بصورت تفاهمی شرکت ملی پالایش و پخش و پالایشگاههای خصوصی با یکدیگر همکاری می کردند.

وی تاکید کرد: از امسال قرارداد مکتوبی برای تحویل نفت خام و دریافت محصولات مطابق با استاندارهای درخواستی، میان شرکت ملی پالایش و پخش و پالایشگاههای نفت امضا می شود.

بر این اساس در این قرارداد قیمت و کیفیت محصولات تولیدی در قرارداد درج می شود و شرکتهای پالایشی موظف هستند بر این اساس، محصولات پالایشی را تولید کند.

کد خبر 222769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =