چه زیباست، رسمی که "قدرش" بدانیم

در هفته ای که گذشت،یکی از کارآمدترین مدیران صنعت نفت کشور به افتخار بازنشستگی نائل آمد،مدیری که در طول سالهای خدمت صادقانه خود،فعالیت درحوزه های مختلف این صنعت را از سطوح پایین تجربه کرد و با تلاش پیوسته خود به سطوح عالیه رسید.

مصطفی کشکولی،چهره ناشناخته ای در صنعت نفت نیست،مدیری است آشنا و مسلط به حوزه های مختلف صنعت نفت و گاز با کوله باری از تجربه در این بخشها.

او که 33سال سابقه خدمتی را در کارنامه خود دارد،با فعالیت درحوزه های مختلف ستادی و عملیاتی صنعت نفت،هماره تلاش کرد تا تمام توان علمی و عملی خویش را برای رفاه و آسایش مردم، به کار گیرد و در این راه گام بردارد.

شروع فعالیت کاری مهندس کشکولی به سالهای دور و به زمانی که وی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد بود، بر می گردد.

در منطقه پخش اصفهان نیز به مدت سه سال (از سال 1369 تا 1371) عنوان معاونت را داشت و بار دیگر به سبب تجربه، مدیریت شرکت ملی پخش منطقه خوزستان را در کارنامه کاری خود ثبت کرد.

دیری نپایید که به عنوان مدیرعملیات و عضو هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده نفتی ایران برگزیده شد و از سال 1382 تا 1387 مدیریت تامین و توزیع فرآورده های نفتی ستاد را راهبری کرد.

توانایی و تجربه مهندس کشکولی در توزیع فرآورده های نفتی موجب شد از وی در حوزه حساس دیگری از صنعت نفت کشور بهره گرفته شود و او به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در مدت دوسال فعالیت( 1385 تا 1386) خود گامهای موثری برداشت.

اما حضور او در صنعت گاز به اینجا ختم نشد و به عنوان مدیری موفق پای به ستاد شرکت ملی گاز ایران گذاشت و در کسوت مدیر گازرسانی این شرکت فعالیتهای متعددی انجام داد.

ظرفیتهای مهندس کشکولی به عنوان مدیری کارآمد، او را به  تصدی سمت معاون مدیرعامل و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران پیش برد و از تجربیات وی در این جایگاه نیز به مدت سه سال بهره گرفته شد.

کشکولی بار دیگر در سال 1391 به حوزه پالایش و پخش فراخوانده شد تا سکاندار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شود و با ایده های نوین مدیریتی خود،این جاده پر پیچ و خم را راهبری کند.

انتقال موفق روزانه 250 تا 260 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در سراسر کشور، هدایت و راهبری انتقال بی وقفه  27 میلیارد لیتر سوخت مایع به نیروگاههای کشور در روزهای سرد زمستان سال گذشته و سال قبل از آن، توسعه جایگاههای سی ان جی در کشور و رساندن آن از یکهزار و 187 باب جایگاه در سال گذشته به 2225 باب جایگاه در مردادماه امسال با هدف جلوگیری از مصرف بنزین و خروج ارز از کشور،از جمله فعالیتهای ارزشمند دوران مدیریت کشکولی در آخرین دوران مدیریتی وی در صحنه صنعت نفت است.

پیگیری و افزایش کارمزد جایگاهداران (دو برابر شدن آن) تا مرحله تصویب در شورای اقتصاد،عقد قرار داد واگذاری یکهزار نفتکش با هدف افزایش ضریب ایمنی نقل و انتقال فرآورده های نفتی در جاده های کشور و جوانتر کردن این ناوگان،همچنین عقد قرار داد تجهیز یکهزار باب جایگاه سی ان جی، از دیگر فعالیتهای شاخص این مدیر ارزشی است.

در صنعت نفت کشور مدیرانی قابل و ارزشمند فعالیت می کنند که روز و شب خویش را به هم وصل کرده اند تا اهداف این صنعت کلان را که همانا آسایش مردم است پیش برند؛ آنها رفاه و آسایش مردم را مقدم بر آسایش خود و خانواده شان می دانند،

قرار است به رسم معمول و به پاس قدردانی از این از خودگذشتگی ها در آیین ویژه ای از خدمات و فعالیتهای ارزشمند مهندس کشکولی به عنوان مدیری کوشا قدردانی شود.
بدون شک فعالیتهای ارزشی که مهندس کشکولی در دوران مدیریتی خود بویژه در کسوت مدیرعامل شرکت ملی پخش انجام داد، در شماره نمی گنجد و شاید هیچ نوشته و یادداشتی و یا حتی برگزاری آیینهای ویژه هم نتواند حق مطلب را در نشان دادن حجم عظیم فعالیتهای او آنگونه که بوده است ادا کند.

در این زمینه همین بس که صنعت نفت مدیون وی و مدیرانی همچو اوست و با نایل شدن به افتخار بازنشستگی،نبایدواژه "رفتن" را بدرقه راهشان کند؛ تجربه آنها باید بماند تا صنعت نفت نیز بارورتر از گذشته شود.

سعید محمدبیگی

کد خبر 222867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =