بهره برداری از  50 پروژه گازرسانی روستایی در خراسان رضوی

پروژه گازرسانی به 50 روستا در استان خراسان رضوی همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: علاوه بر 50 روستای یاد شده، 9 واحد صنعتی عمده استان که عملیات گازرسانی به آنها از ابتدای امسال آغاز شده، همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

حبیب الله صادقی افزود: گازرسانی به پروژه مسکن مهر شهر جدید گلبهار که اجرای مرحله پنجم آن به پایان رسیده نیز در هفته دولت به بهره برداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 283 میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به 50 روستا، واحدهای صنعتی و مسکن مهر هزینه شده است.

به گفته وی، در حال حاضر 2 هزار و 250 روستای واجد شرایط در این استان وجود دارد که از این تعداد، هزار و 136 مورد به شبکه سراسری گاز پیوسته اند.

صادقی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به 126 روستای دیگر نیز در حال انجام است و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: با بهره برداری از پروژه های گازرسانی به این روستاها، در مجموع 320 هزار خانوار روستایی خراسان رضوی از خدمات شبکه گاز بهره مند می شوند.

وی یادآور شد: با استفاده از بند " ق" تبصره 2 قانون بودجه امسال، گازرسانی به روستاهای واجد شرایط باقیمانده نیز اجرایی خواهد شد.

مشکلی برای تامین گاز در زمستان نداریم

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی درباره تامین گاز مورد نیاز استان در زمستان، تاکید کرد: مشکلی برای تامین گاز در زمستان نداریم و همه برنامه ها در این زمینه انجام شده تا همانند سالهای گذشته گازرسانی به مردم در خراسان رضوی به بهترین شکل ممکن با کمترین مشکل انجام شود.

وی در مورد کمبودهایی که زمستان دو سال قبل در زمینه گازرسانی به شهرستانهای انتهای خطوط انتقال گاز همچون کاشمر، بردسکن و سبزوار روی داد، نیز تصریح کرد: در این زمینه تقویت ساختارهای خطوط انتقال از جمله برنامه های جدی در این حوزه است.

وی گفت: در این خصوص مجوز اجرای 3 خط انتقال جدید با هدف تقویت محور جنوب استان را از مرکز دریافت کرده ایم که با اجرای آن خطوط زیرساختی خراسان رضوی برای تامین گاز پایدار بویژه برای ایام زمستان تقویت شده و مشکل بصورت اساسی رفع می شود.

صادقی ادامه داد: این سه خط تقویتی انتقال، در محور نقاب - جغتای، کاشمر - بردسکن و نیز تربت حیدریه است که به 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 223151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =