نروژ قراردادهای نفتی فراساحلی جدید را سال 2016 واگذار می کند

وزارت نفت و انرژی نروژ روز سه شنبه (28 مرداد ماه) اعلام کرد که حق امتیاز نفت و گاز حوزه های ساحلی جدید سال 2016 میلادی واگذار می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت نفت و انرژی نروژ روز سه شنبه با اعلام این که نروژ در نظر دارد حق امتیاز نفت و گاز حوزه های فراساحلی جدید را از جمله حوزه مهم قطب شمال در مرز با روسیه را در نیمه نخست سال 2016 میلادی واگذار کند، گفت که این واگذاریها نسبت به دور اخیر به زمان بیشتری نیاز دارد.

این وزارتخانه که تاکنون از شرکتها خواسته بود بلوکهای مورد نظر خود را برای حفاری معرفی کنند، پیش بینی می کند که درخواستها در نیمه دوم سال 2015 ارائه شود که نشان می دهد فرآیند واگذاری امتیازهای جدید 24 تا 30 ماه زمان می برد که بیشتر از مدت زمان سه دور پیشین واگذاریها در سالهای 2008 تا 2013 است که 15-18 ماه به طول می انجامید. 

هفتمین تولیدکننده بزرگ نفت و سومین تولیدکننده بزرگ گاز جهان فرآیند واگذاری امتیازهای جدید را در ماه ژانویه آغاز کرد و از شرکتهای نفتی خواست که مناطق مورد نظر خود را برای اکتشاف معرفی کنند.

بر اساس این گزارش، 40 شرکت از جمله شرکت انگلیسی-هلندی شل، کونوکوفیلیپس، شورون، بی پی و استات اویل 160 بلوک یا بخشی از بلوکها را معرفی کرده اند.

مناطق ارائه شده شامل یک حوزه فراساحلی به اندازه کشور سوئیس و در مرز با روسیه است که می تواند دارای 1.9 میلیارد بشکه معادل نفت با گاز بیشتر باشد. این منطقه پس از حل و فصل چهار دهه مناقشه مرزی میان نروژ و روسیه در سال 2010 به روی اکتشاف نفتی باز شد. 

هاکون اسمیت-ایساکسن، سخنگوی وزارت نفت و انرژی نروژ، گفت: ما در نظر داریم مهلت ارائه درخواستها را برای نیمه دوم سال 2015 میلادی تعیین کنیم. سپس واگذاریها در نیمه اول سال 2016 میلادی آغاز می شود. 

به گفته این وزارتخانه، نیاز برای بررسیهای بیشتر در این منطقه فرآیند کنونی را نسبت به گذشته بیشتر کرده است. 

کد خبر 223153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =