سند راهبردی منطقه ویژه پارس تا پایان آبان امسال تکمیل می شود

تدوین سند راهبردی منطقه ویژه پارس در تعامل با استان بوشهر با نگاه کلان و استراتژیک در 12 محور و 7 گروه تا پایان آبانماه امسال به پایان می رسد.

مشاور وزیر نفت در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که تدوین این سند با همراهی  و تعامل بسیار ارزنده بین صنعت نفت و مردم و مسئولان منطقه از آبانماه پارسال آغاز شده است، درباره  وضع تدوین این سند اظهار کرد: این سند که از سوی موسسه مطالعات بین المللی انرژی در حال تهیه است تا پایان آبانماه امسال به پایان می رسد.

امیر طالبیان با بیان این که بیش از 44 درصد گاز کشوردر منطقه ویژه پارس نشان دهنده جایگاه این منطقه است،افزود: با راه اندازی فازهای جدید این ظرفیت افزایش چشم افسایی خواهد داشت.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با بیان این که بی‌شک توسعه متوازن این منطقه در گرو مشارکت و همدلی همگانی است که قطعاً با تدابیر وزیر نفت و مدیران این  صنعت در این منطقه مهیا خواهد شد،افزود: بدون تردید ساماندهی خدمات دهی صنعت نقت به محیط پیرامونی به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی وزارت نفت برای کسب رضایت‌ حداکثری ذی‌نفعان است که امید است در این راستا به توفیق لازم دست پیدا کنیم.

محمدرضا هدایتی ،مدیر برنامه ریزی و کنترل پروژه پژوهشکده حقوق، محیط‌ زیست و توسعه پایدار هم درباره این پروژه گفت: تاکنون 40 درصد  گزارش پیشرفت کار این پروژه به سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ارائه شده است و 30درصد دیگر نیز تا هفته نخست شهریورماه به این منطقه ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار شانا برخی پژوهشگران و مجریان پروژه «تدوین سند راهبردی منطقه ویژه پارس در تعامل با استان بوشهر» هفته گذشته (20مردادماه 93) به پارس جنوبی سفر کردند.امیر طالبیان، رئیس پژوهشکده حقوق، محیط‌ زیست و توسعه پایدارموسسه مطالعات انرژی درجریان این  سفر در جلسه مشترک با مهدی یوسفی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی به ضرورت تدوین سند چشم‌انداز سازمان برای کاهش هزینه‌ها و آسیبهای نفت در منطقه اشاره  کرد و خواستار همکاری مدیران با پژوهشگران به منظور انجام هر چه بهتر کار شد.

 

کد خبر 223155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =