۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 223160
قیمت نفت آمریکا برای دومین روز پیاپی کاهش یافت

قیمت نفت در پایان معاملات روز سه شنبه (28 مردادماه) بازار نفت در پی عرضه بیشتر نفت و کاهش نگرانیهای ژئوپولیتیک، با افت روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات دیروز بازارنفت بیش از دو دلار کاهش یافت و به پایین ترین حد خود از ابتدای امسال رسید.

نفت دبلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر در آخرین روز معاملاتی این قرارداد، به 94 دلار و 27 سنت رسید که کمترین مقدار در هفت ماه گذشته به شمار می رود، اما در پایان معاملات دیروز سرانجام مقداری از افت خود را جبران کرد و با یک دلار و 93 سنت کاهش در مقایسه با روز پیش از آن در سطح 94 دلار و 48 سنت تثبیت شد.

بیل باروخ، کارشناس ارشد راهبردهای پایگاه اینترنتی آی آی تریدر، گفت: فروشندگان زیادی وجود داشتند اما خریدار به اندازه کافی وجود نداشت یعنی مسائل پایه ای معملات دیروز به هم خورده بود.

بهای نفت برنت دریای شمال نیز کاهش یافت و تا سطح پایین ترین قیمت 14 ماه گذشته خود سقوط کرد. دلیل این کاهش پیش بینی بازگشت پایدار نفت عراق و لیبی به بازار بود.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر با چهار سنت کاهش در پایان معاملات دیروز به 101 دلار و 56 سنت رسید. این در حالی بود که در طول معاملات دیروز تا سطح 104 دلار و هفت سنت نیز پایین رفته بود.

شرکت لوک اویل روسیه دیروز خبر از ارسال محموله یک میلیون بشکه ای نفت میدان بزرگ قرنه غربی 2 در عراق به بازار داد. این محموله نخستین محموله صادراتی این میدان نفتی است که تولید خود را از ماه مارس سال جاری میلادی آغاز کرده است.

لیبی نیز اعلام کرده بود که روز سه شنبه پس از یکسال نخستین محموله نفتی خود را در پایان السدر بارگیری می کند. از سوی دیگر شرکت ملی نفت لیبی نیز اعلام کرد تولید نفت این کشور به 562 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

نمایندگان اوپک نیز دیروز از روند کاهش قیمت نفت به سمت 100 دلار برای هر بشکه ابراز رضایت کردند و این سطح قیمت را قابل قبول دانستند. آنها همچنین پیش بینی کردند در فصل جدید و با افزایش تقاضای نفت خام، بازارها تقویت شوند.

در همین حال خطرهای بازار همچنان به قوت خود باقی هستند، نیروهای عراقی از شدت حملات خود برای بازپس گیری تکریت کاستند.

استفن شراک، سردبیر مجله شراک ریپورت، گفت: خطرهای سیاسی همچنان هست و به طور یقین قیمت نفت برنت بیشتر از قیمت نفت آمریکا از شرایط سیاسی تاثیر می پذیرد.

کد خبر 223160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =