کاهش انتشار کربن سبب رشد اقتصادی می شود

کاهش انتشار کربن، افزایش رشد اقتصادی را در کشورهای منتشر کننده کربن به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، بر اساس مطالعه ای که از سوی سازمان ملل انجام شده است، 15 کشوری که بیشترین انتشار کربن را دارند، همزمان با کاهش چشمگیر انتشار کربن می توانند رشد اقتصادی خود را تا سه برابر افزایش دهند. 

بر پایه مطالعه سازمان ملل تحت عنوان "مسیرهای بی کربن کردن عمده"، استرالیا می تواند تا سال 2050 انتشار کربن خود را به صفر برساند و همزمان رشد اقتصادی 2.4 درصدی را تجربه کند.

15 کشور جهان مسئول انتشار 70 درصد گازهای گلخانه ای منتشر شده در اتمسفر هستند که آمریکا، چین، استرالیا و بریتانیا از جمله این کشورها به شمار می روند. 

این گزارش می افزاید: برخی از توسعه دهندگان پروژه های کاهش کربن در کشورهای در حال توسعه بویژه چین علاقه مندند در صورت امکان از برنامه کاهش کربن سازمان ملل خارج شوند و به بازارهایی با قیمت بالاتر بروند؛ به طور نمونه اعتبار کربن در بازار جدید معاملات کربن در چین نسبت به اعتبار مکانیزم توسعه پاک، دارای قیمت بالاتری است. 

بر اساس آمار سازمان ملل، هم اکنون بیش از هفت هزار و 500 پروژه تحت برنامه CDM (مکانیزم توسعه پاک) ثبت شده اند و بیش از 400 میلیارد دلار به تامین مالی برنامه های کاهش تغییر آب و هوا در کشورهای در حال توسعه اختصاص یافته است.

 

کد خبر 223161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =