شانس موفقیت حفاری اکتشافی در ایران بیش از 70 درصد است

شانس موفقیت حفاری اکتشافی در ایران بیش از نرم جهانی و هم اکنون بیش از 70 درصد است.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، معاون اکتشافی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: هم اکنون شانس موفقیت حفاری اکتشافی در ایران بیش از 70 درصد است، ضمن اینکه در سال 1391  مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران موفق شد شانس اکتشاف را با یک رکورد جدید تا 90 درصد ارتقا دهد.

بهمن سلیمانی با بیان اینکه ایران تا 60 سال آینده نفت و 200 سال دیگر گاز دارد، افزود: هم اکنون ایران از نظر ذخیره اکتشافات نفتی در دنیا رتبه برتر دارد، ضمن اینکه در فاصله سالهای 2000 تا 2006 و 2006 تا 2012 به ترتیب موفق به کسب رتبه نخست جهانی در زمینه اکتشافات گاز و نفت شد.

وی با اشاره به اینکه ساختارهای زمین شناسی روز به روز در حال پیچیده تر شدن هستند، افزود: نیاز به تخصص و کسب مهارت هم اکنون بیش از پیش احساس می شود، از این رو انتظار می رود از دوره های آموزشی داخلی و خارجی برای افزایش دانش نیروی انسانی حمایت شود.

سلیمانی، نگهداشت نیروهای فنی و ماهر را یکی از دغدغه ها و وظایف مدیریت اکتشاف برشمرد و گفت: در این راستا باید دانش این نیروها به روز نگه داشته شود، لازمه تحقق این مهم آسان شدن روند اعزام نیروها به دوره های آموزشی خارج از کشور است.

 

کد خبر 223164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =