بورس تهران چشم به روزهای خوش آینده دارد

سهامداران در بورس تهران با وجود افت روزانه شاخص همچنان به روزهای خوش آینده خوشبین بوده و چشم انداز مثبتی را متصور هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، سهامداران در بورس تهران به آینده خوشبین هستند، هرچند که این روزها شاخص سیر نزولی را تجربه می کند ولی با توجه به آمار معامله‌ها امیدواری به آینده در میان اهالی بازار سرمایه وجود دارد.

این روزها بیشتر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بسته خروج غیرتورمی از رکود در صورت اجرایی شدن می‌تواند جانی تازه به بازار سرمایه ایران ببخشد و افزون بر این لایحه، اخبار مثبت از مذاکرات ایران با 1+5  نیز برنامه‌های اقتصادی دولت امید را به بورس بازگردانده است اما سهامداران خرد اعتقاد دارند امسال نمی‌تواند سالی سودآور برای آنان باشد.

هرچند که سهام پتروشیمی‌ها  و پالایشگاهها  از ابتدای امسال با نوسانهایی رو به رو  بوده است اما همچنان یکی از عوامل پایدار بودن بورس در مقابل نوسانهای قیمتی، حضور برخی از شرکتهای قدرتمند پتروشیمی و پالایشی بود که می‌توان گفت با کمترین نوسان قیمت روبرو بودند.

شاخص بورس که در ماههای نخست روی کار آمدن دولت یازدهم رشد قابل قبولی داشت و قله‌های جدید را یکی پس از دیگری فتح می‌کرد از دیماه پارسال تاکنون روزهای پرنوسانی را سپری کرده است به طوری که بازدهی بورس تهران از ابتدای سال تاکنون نه تنها مثبت نشد بلکه متاسفانه روند نزولی شاخص را تجربه می‌کند.

باید در نظر داشت که تغییر شاخص بورس به عنوان دماسنج اقتصاد هر کشور نشان از سلامت بازار سرمایه و به طور کلی وضعیت اقتصادی دارد و حمایتهای دولت از بازار سرمایه از سوی دولت و مجلس همچنان امید را برای سهامداران زنده نگه داشته است.

 امروز چهارشنبه (29 مردادماه) شاخص کل بورس و اوراق بهادار اندکی رشد یافت و  بازار سهام با 20 واحد رشد در ارتفاع 73 هزار و 922 واحدی ایستاد.

این گزارش می‌افزاید: در جریان معاملات تالار بورس به تعداد 438 هزار و 795 سهم اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و 245 هزار و 885 ریال در 29 هزار و 112 نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

همچنین شاخص صنعت با روند صعودی 24 واحدی به رقم 62 هزار و 545 واحد، شاخص 50 شرکت فعالتر با روند صعودی 0.20 واحدی به رقم 3 هزار و 115 واحد و شاخص بازار اول با روند صعودی 41 واحدی به رقم 54 هزار و 359 واحد رسید.

بر پایه این گزارش شاخص کل فرابورس با کاهش 0.80 واحدی به رقم 806 هزار و 60 واحد رسید.

 

 


کد خبر 223168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =