قیمت بنزین در بازار آسیا کاهش یافت

عرضه مازاد بنزین و کاهش تقاضا در هفته منتهی به 11اوت (20مرداد) سبب کاهش قیمت این فرآورده نفتی در بازار آسیا شده است.

به گزارش خبرنگار شانا فراهم شدن فرصت صادرات گازوییل به آفریقا، همراه با توقف چندین واحد تولید گازوییل در پالایشگاه‌های آسیا، قیمت این فرآورده میان‌تقطیر را درهفته گذشته با افزایش چشم افسایی مواجه کرد.

افزایش تقاضای سوخت جت از سوی شرکت‌های هواپیمایی فعال در آسیا، بویژه شرکت هواپیمایی چین، باعث افزایش قیمت این فرآورده نفتی در این منطقه به بالاترین سطح در 3 ماه گذشته شده است.  

توقفهای عملیات پالایشی در آمریکای مرکزی

توقف‌های ناگهانی عملیات پالایشی در برخی پالایشگاه‌های فعال در امریکای مرکزی و افت میزان بهره‌برداری از پالایشگاه‌های این منطقه به 93.8 درصد که کمترین سطح در 8 هفته گذشته است، حجم صادرات انواع فرآورده‌های نفتی از خلیج‌مکزیک به این منطقه را افزایش داده است. از طرفی دیگر، با فراهم شدن شرایط صادرات بنزین از خلیج مکزیک به غرب آفریقا،  چندین محموله از این فرآورده نفتی به آن منطقه صادر شد. علاوه بر این، حداقل 20 محموله بنزین و 4 محموله سوخت دیزل نیز به امریکای لاتین، آسیا و اروپا در حال انتقال است.

افزایش تقاضای نفتا از سوی پالایشگران و کارخانجات پتروشیمی فعال در آمریکای لاتین‌، پالایشگران آمریکایی را تشویق به افزایش صادرات این فرآورده نفتی به آن منطقه کرد. ضمن اینکه چندین محموله از این فرآورده نفتی به آسیا نیز صادر شد.

کاهش قیمت نفتا در اروپا

 افزایش سطح ذخیره‌سازی بنزین در آمریکا، مانع از صادرات این فرآورده نفتی از اروپا به آن منطقه شد و این امر قیمت بنزین را در اروپا کاهش داد.

 به گزارش نشریه هفتگی تحولات بازار نفت و گاز، در باره نفتا، کاهش تقاضا برای این فرآورده نفتی از سوی پالایشگران و کارخانجات پتروشیمی فعال در اروپا، همراه با افت صادرات نفتا به آسیا، کاهش شدید قیمت این فرآورده نفتی را به دنبال داشته است.

کاهش صادرات سوخت دیزل از روسیه به بازار اروپا که بیشتر به دلیل مشکلات انتقال از طریق خط لوله متعلق به "ترانزنفت" بوده در اوایل هفته گذشته، باعث افزایش قیمت این فرآورده نفتی در بازار اروپا شد، ولی در روزهای پایانی هفته، واردات سوخت دیزل از امریکا، قیمت این فرآورده نفتی را کاهش داد.

افزایش حجم تقاضا برای سوخت جت از سوی شرکت‌های هواپیمایی که به دلیل زیادشدن مسافرت‌های هوایی در این فصل بوده، سبب بالارفتن قیمت این فرآورده نفتی شده است.

عرضه خوراک نفت‌خام‌های شیرین وسبک منطقه آفریقا به پالایشگاه‌های فعال در اروپا که از درصد استحصال پایینی برای نفت‌کوره برخوردارند، باعث کاهش تولید و عرضه  این فرآورده سنگین پالایشگاهی و افزایش قیمت آن شده‌ است.

 

کد خبر 223172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =