۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
  • کد خبر: 223177
شرکت اویل سرچ عراق را ترک می کند

به دنبال ناآرامی های اقلیم کردستان عراق و توقف فعالیت شرکت های خارجی در این منطقه، شرکت اویل سرچ نیز به عنوان آخرین شرکت خارجی فعالیت خود در کردستان عراق را برای مدت نامشخصی متوقف کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی انرژی وویس، شرکت اویل سرچ پس از آشوبهای اخیر در اقلیم کردستان عراق که منجر به از دست رفتن توانایی این شرکت در به کارگیری متخصصان و تجهیزات لازم در پروژهای نفتی جدید شد، به طور موقت فعالیت یک چاه نفتی را در این منطقه به حالت تعلیق در آورد.

این شرکت تولید کننده نفت امروز (چهارشنبه، 29 مردادماه) در بیانیه ای با اعلام افزایش 34 درصدی سود این شرکت در نیمه نخست امسال، ابراز داشت که پروژه های دیگر شرکت اویل سرچ در این منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی در حال انجام است. ارزش سهام شرکت اویل سرچ در بازار سیدنی با 0.04 درصد کاهش از 10 دلار و 52 سنت به 9 دلار و 41 سنت در هر سهم کاهش داشته است.

در بیانیه این شرکت آمده است: ما در حال رصد شرایط امنیتی منطقه هستیم و تصمیم به تزریق اعتبار مجدد به پروژه تازه-2 در صورت حصول اطمینان از امنیت بلند مدت تجهیزات تولیدی خود هستیم.

این در حالی است که پیش از این و پس از پیشروی نظامیان دولت اسلامی به شمال عراق در ماه جاری، شرکتهای نفتی دیگر مانند شورون و افرن، عملیات حفاری خود را متوقف کرده و تمامی کارکنان خود را اقلیم کردستان تخلیه کرده بودند. شرکت اویل سرچ همچنین در نظر دارد حفاریهای نفتی خود در اقلیم کردستان را که پس از خلع صدام حسین در سال 2003 به دلیل انجام اکتشافات نفتی با رونق اقتصادی زیادی همراه شد، افزایش دهد.

دیروز و پس از آن که نیروهای عراقی و کردستان توانستند کنترل بزرگترین محل استقرار شبه نظامیان داعش در عراق را در اختیار بگیرند، قیمت نفت برنت در بازار لندن به پایین ترین میزان خود در 14 ماه گذشته رسید.

اویل سرچ همچنین شریک تجاری شرکت اکسون موبیل در پروژه 19 میلیارد دلاری گاز مایع در منطقه پاپوا واقع در گینه نو می باشد که پیش از این و امسال آغاز شده است.

 

کد خبر 223177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =