تحریمهای غیرقانونی علیه ملت ایران دچار ترک شده است

در زمینه خودرو و قطعات آن و پتروشیمی و صادرات و واردات و مسایل بانکی شرایط تحریم با سال گذشته کاملا متفاوت است، بنابراین باید عنوان کرد، تحریمهای غیرقانونی علیه ملت ایران دچار ترک شده است.

به گزارش شانا، حسن روحانی رئیس جمهوری که امروز(چهارشنبه 29 مردادماه) به استان اردبیل سفر کرده است، در جمع مردم این استان گفت: امروز در کشورمان شاهد ادب و احترام بخشهای مختلف مردم با یکدیگر هستیم و روزنامه‌ها و لحن رسانه‌ها با گذشته متفاوت شده و گروههای سیاسی نسبت به یکدیگر با لحن آرامتری سخن می‌گویند و قوای سه گانه در کنار یکدیگر تعامل بیشتری دارند و بزرگان جامعه مورد احترام هستند.

وی افزود: از عده محدودی که هنوز از اخلاق گذشته دست برنداشته‌اند خواهش می‌کنم آنها هم افراط را کنار بگذارند، چراکه ما همه برادر، ایرانی و مسلمانیم و همگی عاشق خاندان رسالت هستیم و باید ادب، احترام، اخوت و مروت را از پیامبر بزرگ اسلام و خاندان رسالت بیاموزیم، تا روز به روز صمیمی تر شویم.

رئیس جمهوری با اشاره به وعده دولت مبنی بر تعامل با جهان گفت: هر کشور و دولتی که با ملت ایران دوست بوده و به حقوق این ملت بزرگ احترام بگذارد، ما هم دست دوستی به سوی او دراز می‌کنیم، اما اگر دولتی بخواهد به حقوق ملت ایران و مسلمانهای منطقه تعرض کند بدیهی است که مردم ایران قاطعانه در برابر متجاوز ایستادگی خواهند کرد و به صورت متحد و یکپارچه و تحت هدایتهای رهبر معظم انقلاب به رسالت تاریخی خود عمل خواهد نمود.

روحانی با تأکید بر اینکه دولت از حقوق ملت ایران دفاع کرده و دفاع خواهد کرد گفت: ساختمان تحریم غلط و غیرقانونی را که دشمنان بنا کردند، با همت مردم و هدایتهای رهبر معظم انقلاب تخریب خواهیم کرد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: با دیپلماتهای برجسته که از تجربه کافی برخوردار هستند و در برابر قدرتهای جهانی پای میز مذاکره نشسته‌اند، از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنیم و به حول و قوه الهی هم حق هسته‌ای خود را حفظ کرده و هم رفاه را به زندگی مردم باز خواهیم گرداند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته کشورمان با تورم بسیار شدید و سرسام آور بالای ۴۰ درصد و رکود عمیق مواجه بود و دولت یازدهم در چنین شرایطی آغاز به کار کرد.

رئیس جمهوری عنوان کرد: در آغاز فعالیت دولت به مردم اعلام کردم که تا پایان سال ۹۲ تورم را به ۳۵ درصد خواهیم رساند که امروز این کار انجام شده و تورم به ۳۴ درصد یعنی کمتر از معیار و شاخص اعلام شده رسیده است.

روحانی افزود: در ابتدای سال جاری اعلام کردیم که در پایان ۹۳ تورم به ۲۵ درصد خواهد رسید و امروز اعلام می‌کنم که این رقم به زیر ۲۰ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که دولت در تمامی فراز و نشیبها، ثبات و آرامشی را در صحنه اقتصاد و بازار بوجود آورده است، گفت: امروز مردم می‌توانند نسبت به آینده اقتصاد کشور کاملاً امیدوار باشند و اگر رشد اقتصادی در سال ۹۱ منهای ۶.۸ دهم درصد بود این رقم در پایان ۹۲، منهای ۱.۱ دهم درصد شده و این اقدام مثبتی در صحنه اقتصاد محسوب می‌شود و در پایان سال ۹۳ رشد اقتصادی مثبت خواهد بود.

روحانی با اشاره به این‌که مردم بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی از لحاظ اشتغال در فشار شدیدی قرار دارند گفت:دولت موظف است شرایط لازم را برای اشتغال جوانان فراهم کند و امسال به حول و قوه الهی گامهای اولیه در این زمینه برداشته خواهد شد و در طرحهایی که برای استان اردبیل نیز تعیین شده، این موضوع مورد توجه بوده است.

رئیس جمهوری با اشاره به این‌که امروز شرایط اقتصادی کشور با گذشته کاملا متفاوت است، گفت: اگر چه هنوز در شرایط تحریم هستیم و در زمینه سرمایه گذاری خارجی گامهای مهمی پیشرو داریم، اما در عین حال سازمان تحریم غیرقانونی علیه ملت ایران دچار ترک شده است.

روحانی گفت: تا پایان آذر ماه جاری ۷ میلیارد دلار از پول ایران را که تحت تحریم قدرتهای بزرگ بوده، آزاد کرده و آزاد خواهیم کرد.

رئیس جمهوری افزود: در زمینه خودرو و قطعات آن و پتروشیمی و صادرات و واردات و مسایل بانکی شرایط تحریم با سال گذشته کاملا متفاوت است، اما در عین حال باید گامهای بیشتری در زمینه رفع تحریمها برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات و طرحهای دولت برای پیشرفت و تعالی استان اردبیل افزود: مجموعاً ۶۷ طرح در سال ۹۳ و ۹ طرح در سال ۹۴ برای پیشرفت استان اجرایی خواهد شد و این دولت پیگیری خواهد کرد تا همه آنها عملیاتی شود.

روحانی گفت: آبرسانی به شهر اردبیل یکی دیگر از طرحهای مهم دولت برای استان اردبیل است و این طرح در سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهوری تصریح کرد: نیروگاه سبلان نیز از طرحهای مهم دولت است که بخش بخار آن امروز، آغاز خواهد شد و با این طرح ۴۸۰ مگاوات به برق استان اضافه می‌شود.

کد خبر 223180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =