ضرورت بهره گیری از عصر جدید ارتباطات توسط روابط عمومی ها

روابط عمومی سازمانها با بهره گیری از عصر جدید ارتباطات می توانند به جایگاه مطلوب در سازمان دست یابند.

رئیس مهندسی ساختار شرکت ملی پالایش و پخش امروز (چهارشنبه، 29 مرداد) در همایش سالانه روسای روابط عمومی این شرکت گفت: با رعایت 6 اصل طلایی می توان به روابط عمومی نوین در عصر اطلاعات دست یافت.

مجتبی احمدی بیان واقعیت، معرفی سازمان، توجه به خواسته های مخاطب، مدیریت کردن برای فردا، شناخت تاثیر ماموریت و استراتژی سازمان و رعایت اخلاق حرفه ای را 6 اصل طلایی در روابط عمومی نوین برشمرد.

وی با بیان اینکه بیان واقعیت به معنای آگاهی دادن به مردم از اتفاقهای رخ داده است، افزود: در معرفی سازمان می توان گفت 90 درصد تاثیر از عملکرد و 10 درصد از تبلیغات حاصل می شود.

وی همچنین به زنجیره فرآیند روابط عمومی نوین اشاره کرد و گفت: مجموعه ای از اقدامها، تحقیق، عمل، ارتباطات و ارزیابی، این زنجیره را تشکیل می دهد.

او درباره راه های رسیدن به جایگاه مطلوب در روابط عمومی نیز گفت: تثبیت نقش ویژه روابط عمومی در سازمان، تعیین اهداف روابط عمومی، مشخص کردن نیازها و علایق مخاطبان، تسلط بر تاکتیک مورد نیاز، تدوین استراتژی اطلاع رسانی، مطابقت برنامه ها با جدول زمان بندی، تدوین بودجه و ارزیابی، از جمله راهکارهای اصلی کسب جایگاه مطلوب در روابط عمومی است.

رئیس مهندسی ساختار شرکت ملی پالایش و پخش اظهار کرد: اگر امروزه افراد عادی جامعه به نوعی با وظایف زیرمجموعه شرکت ملی پالایش و پخش آشنا شده اند بدلیل عملکرد مطلوب روابط عمومی های آنها بوده است که توانسته اند رسالتهای صنعت نفت در بخش پایین دستی را به نحو مناسبی اطلاع رسانی کنند.

به گفته احمدی، برای آشنایی بیشتر افراد با لایه های زیرین این شرکت و سختی هایی که برای تولید، تامین و توزیع فرآورده وجود دارد، باید کار و تلاش بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به ویژگی های عصر جدید ارتباطات گفت: عدم تمرکز، اهمیت افکار عمومی، شکل گیری رسانه های دوسویه، حرکت بسوی مجهولات بیشتر، نیاز به تعامل بین المللی، اطلاع رسانی هوشمند و بموقع، توجه به نقش ویژه بازخورد در روابط عمومی و توجه به گروه های متخصص و رهبران افکار بعنوان ویژگی های عصر جدید، کار را برای داشتن یک روابط عمومی قوی سخت تر کرده است.

به گفته وی نقش روابط عمومی ها در عصر جدید شامل شفاف سازی ارتباطات، تسهیل در روند اطلاع رسانی، جلب مشارکت در تصمیم سازی، دوسویه کردن ارتباطات و پاسخگو بودن دستگاه ها می شود.

وی تاکید کرد: با انجام وظایف روابط عمومی ها به سبک جدید می توان به جایگاه مطلوب در سازمان ها دست یافت.

کد خبر 223185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =