میزان بنزن موجود در بنزین کلانشهرها مطابق با استاندارد یورو4 است

نتایج آخرین آزمایشهای سازمان حفاظت زیست حاکی از این است که سطح آروماتیک و بنزن بنزینهای یورو4 توزیعی در کلانشهرها مطابق با استاندارد یورو 4 است.

به گزارش شانا، سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قرار بود گزارش آنالیز و نتایج آزمایش بنزین توزیعی در چهار کلان شهر از لحاظ استاندارد یورو 4، مردادماه اعلام شود که نتایج آن آماده شده و به زودی اعلام می‌شود.

وی افزود: اکنون بنزین یورو 4 در کلان شهرهای تهران، کرج، اراک و تبریز توزیع می‌شود و نتایج اولیه آزمایشها نشان می‌دهد میزان سطح آروماتیکها و بنزن در این بنزینها مطابق با استاندارد یورو 4 است.

متصدی تصریح کرد: دولت در 10 اردیبهشت ماه سال جاری تصویب کرد بنزینهای توزیعی باید دارای استاندارد یورو 4 باشد و به وزارت نفت اعلام کرد اگر قرار است بنزین وارد شود باید با استاندارد یورو 4 باشد.

وی عنوان کرد:برای اطمینان از استاندارد بودن بنزین توزیعی در کشور، دولت سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد تا بنزینهای توزیعی را مورد آزمایش قرار دهد از این رو سازمان محیط زیست بنزینهای توزیعی را از پمپ بنزینها گرفته و مورد آزمایش قرار می‌دهد.

متصدی ادامه داد: همچنین سازمان حفاظت محیط زیست آنالیز هوا و این که از نظر استنشاق و میزان آلودگی در چه وضعیتی قرار دارد را انجام داده و اطلاعات را در اختیار عموم قرار خواهد داد.

وی درباره اظهار نظر برخی افراد منبی بر این که بنزین وارداتی استاندارد یورو 4 ندارد گفت: این‌که چه محصولی وارد می‌شود را باید وزارت نفت پاسخ دهد، اما تا آنجا که مربوط به سازمان محیط زیست است،آزمایشها حاکی است بنزین توزیعی در کلان شهرها با استاندارد یورو 4 مطابقت دارد.

کد خبر 223187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =