قیمت نفت برنت در سطح 100 دلار تثبیت می شود

یک کارآفرین حوزه نفت و گاز پیش بینی کرد قیمتهای جهانی نفت خام در سطح 100 دلار برای هر بشکه تثبیت شود.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا، تی بون پیکنز، کار آفرین حوزه نفت و گاز، معتقد است که با وجود  کاهش اخیر قیمتها در بازارهای معاملاتی، قیمتهای جهانی نفت به مدت نامحدودی بالاتر از 100 دلار در هر بشکه باقی می ماند.

پیکنز در چهارمین گردهمایی آموزشی سالانه شرکت اینوستول در دالاس، به سرمایه گذاران یادآور شد که عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت در اوپک برای جبران هزینه های خدمات اجتماعی خود به حفظ حداکثری قیمتها نیاز دارد، به همین دلیل اوپک بری حفظ حداکثری قیمت نفت هرزمانی که لازم باشد اقدام به کاهش تولید خود می کند.

پیکنز در گفتگو با شبکه خبری سی ان بی سی گفت: بازار نفت یک بازار آزاد نیست و این اوپک است که قیمت نفت را تعیین می کند، از آنجا که اوپک با 30 میلیون از مجموع 92 میلیون بشکه نفت جهان را تولید می کند، می تواند تعیین کننده قیمت نفت باشد.

با توجه به قیمت نفت خام داخلی در آمریکا که هم اکنون به لطف عرضه فراوان آمریکا کمتر از 100 دلار برای هر بشکه معامله می شود، پیکنز معتقد است که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو تی آی)  می تواند باز هم کاهش یابد، کاهشی که بدون عواقب نخواهد بود.

وی گفت: اتفاقی که برای گاز طبیعی رخ داد، برای نفت دبلیو تی آی هم می افتد، زمانی که موجودی گاز طبیعی در بازار به بیش از حد معمول خود رسید، قیمتها کاهش یافت.

وی ادامه داد: اگر قیمت نفت خام داخلی تا سطح 80 دلار برای هر  بشکه کاهش یابد، چاههای نفتی تعطیل می شوند.

پیکنز گفت: کاهشهای اخیر  قیمت نفت خام، به ویژه با در نظر گرفتن خشونتهای کنونی خاورمیانه، نفت دبلیو تی آی را به زانو درمی آورد.

وی افزود: به نظر می رسد نگاه جهان به تنشهای بین المللی موجود با گذشته تفاوت دارد دنیا جنگ در خاور میانه را پذیرفته است، سرمایه گذران پس از مدتی خواهند گفت که بسیار خوب، اوضاع این گونه خواهد بود اما تولید هیچگاه قطع نمی شود.

به گفته ی پیکنز، امریکا به راحتی می تواند از نفت با قیمت بالای کشورهای عضو اوپک فاصله گیرد و روی منابع امریکای شمالی سرمایه گذاری کند.

کد خبر 223190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =