دانش ساخت و فرمولاسیون ضد کف بومی شد

دانش ساخت و فرمولاسیون ضد کف در پژوهشگاه صنعت نفت بومی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر گروه پژوهش کاربرد مشتقات نفتی در صنایع از بومی سازی دانش ساخت و فرمولاسیون ضد کف در پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: شرکت ملی گاز ایران، این ماموریت را به پژوهشگاه محول کرد و هم اکنون، این مواد که از لحاظ کیفی با محصولات وارداتی برابری می کند، در داخل تولید می شود. 

احمد روزبهانی افزود: در واحد شیرین سازی پالایشگاه گاز، زمان حذف ترکیبات مزاحمی چون سولفید هیدروژن و دی اکسید کربن، در اثر برخورد گاز و آمین، کف ایجاد می شود. 

وی با بیان این که این کف، سبب مزاحمتهای فرایندی می شود و علاوه بر افزایش هزینه ها، می تواند به خروج این واحدها از مدار نیز  منجر شود، گفت: به این ترتیب، کنترل این فرایند اجتناب ناپذیر است. 

روزبهانی در باره ماده کنترل کننده کف که پیش از این نیز در کشور تولید می شد و تفاوتهای آن با محصول جدید گفت: برخی شرکتهای توانمند داخلی، فرمولاسیونهای مختلفی را به بازار عرضه می کنند اما نوع ماده ای که در پالایشگاه های گاز استفاده می شود، فرمولاسیون ویژه ای است که متاسفانه از محل واردات تامین می شد و از این رو، به یکی از دغدغه های بزرگ مدیران بهره برداری پالایشگاه ها تبدیل شده بود. 

وی ادامه داد: هدف ما این بود، اجزایی را شناسایی کنیم که بر اساس ترکیبات داخلی تولید می شوند و پس از بررسیهای بسیار، دو شرکت شناسایی شدند که به تولید این محصول می پردازند.

کد خبر 223192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =