گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد به کشورهای هند و چین صادر شد

75 درصد از گوگرد تولیدی پالایشگاه هاشمی نژاد به کشورهای چین و هند صادر شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد به خبرنگار شانا گفت: این پالایشگاه ظرفیت تولید روزانه 2 هزار و 100 تن گوگرد را دارد و سالانه بیش از 600 هزار تن گوگرد تولید می کند.

ناصر اسلامی افزود: سالانه 600 هزار تن گوگرد با خلوص 99.98 درصد در این شرکت تولید می شود که 25 درصد از آن در داخل کشور مصرف می شود و 75 درصد از آن نیز توسط خطوط ریلی به بندرعباس منتقل شده و از آنجا به کشورهای چین و هند صادر می شود.

وی اظهار کرد: این واحد پالایشی در کنار مسئولیت اصلی خود یعنی فرآورش گاز طبیعی بمنظور حفظ محیط زیست و ارزش افزوده تاسیسات، ظرفیت تولید گوگرد دانه بندی (پاستیل) و یا کود گوگردی بنتونیتی به میزان 650 تن را در روز دارد.

اسلامی در رابطه با ضرورت مصرف کود گوگرد بنتونیتی در خاکهای ایران تصریح کرد: بیشتر خاکهای کشاورزی ایران قلیایی ( دارای PH بالا ) و آهکی بوده که این مساله باعث کاهش راندمان جذب عناصر موجود در خاک توسط گیاه می شود.

به گفته وی، با بکار بردن گوگرد بنتونیتی در خاک، بنتونیت موجود در آن رطوبت خاک را جذب کرده و دانه های آن در خاک متلاشی شده و می تواند بعنوان تامین کننده نیاز گیاه به گوگرد و هم بعنوان اصلاح کننده خاکهای قلیایی مصرف شود.

وی خاطر نشان کرد: با بکار بردن این کود، اسیدیته خاکهای قلیایی اصلاح، کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی افزایش می یابد و خاکهای شور و سدمی که غیر قابل کشت است نیز اصلاح شده و شرایط برای رشد گیاهان فراهم می شود.

اسلامی تاکید کرد: کود گوگرد بنتونیتی پالایشگاه خانگیران تحولی عظیم برای تامین کود بنتونیتی مورد نیاز در بخش کشاورزی کشور خواهد بود.

به گفته وی، واحد تولید گوگرد گرانوله این شرکت در آینده نزدیک بصورت EPCF در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد احداث می شود.

کد خبر 223194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =