ضرورت تــنوع بــخشی در مــنابع تـولید انــرژی ایــران

ایران باید تلاش کند منابع تولید انرژی خود را متنوع کند، کمتر از یک درصد برق کشور از انرژی خورشیدی تولید می شود.

ابراهیم کارخانه در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه همه کشورهای جهان تلاش می کنند منابع متنوع انرژی داشته باشند، اظهار کرد: به طور نمونه آمریکا تلاش می کند کمتر از ذخایر نفت و گاز خود استفاده کند و آنها را ذخیره و از انرژیهای جایگزین استفاده  کند.

رئیس کمیته انرژی هسته ای کمیسیون انرژی مجلس، با بیان این که آمریکا بخش فراوانی از انرژی مورد نیاز خود را از انرژیهای تجدیدپذیر دریافت می کند، گفت: حدود 25 درصد از برق مصرفی آمریکا از طریق انرژی هسته ای تامین می شود.

عضو کمیسیون انرژی افزود: ایران نیز باید تلاش کند منابع تولید انرژی خود را متنوع کند.

وی با این یاداوری که برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مربوط به پس از انقلاب نبوده است، تصریح کرد: پیش از انقلاب آمریکایها برنامه ریزی کرده بودند، 20 هزار مگاوات برق از انرژی هسته ای در ایران تولید شود.

کارخانه تاکید کرد: اکنون نیز ایران تلاش می کند از نعمت انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کند و افزون بر این،  باید به سوی استفاده از انرژیهای پایان ناپذیر مانند "خورشیدی" حرکت کرد.

وی با انتقاد از عقب ماندگی در بخش تولید انرژی خورشیدی، گفت: هم اینک کمتر از یک درصد از برق کشور از این منبع تولید می شود.

نماینده همدان در مجلس، انرژی بادی و زمین گرمایی را از دیگر منابع تولید انرژی دانست که ایران می تواند برای تنوع بخشی به منابع تولید انرژی از آن استفاده کند.

رئیس کمیته انرژی هسته ای کمیسیون انرژی با اشاره به تلاش متخصصان کشورمان گفت: مسیر دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای در کشور هموار است از این رو امیدوارم میزان تولید برق بر اساس پیش بینی ها از این منبع محقق شود.

کد خبر 223205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =