حفاری پنجمین چاه توسعه ای میدان آزادگان جنوبی پایان یافت

عملیات حفاری و تکمیل پنجمین حلقه چاه توسعه ای (جدید) میدان آزادگان جنوبی با 17 روز جلوافتادگی نسبت به برنامه پایان یافت.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: با تلاش کارکنان دستگاه حفاری 89 فتح، حفاری چاه نفتی شماره 041  این میدان با 17 روز جلوافتادگی نسبت به برنامه پیش بینی شده از سوی واحد متقاضی به پایان رسید.

منوچهر اسدی با اشاره به واگذاری حفاری 50 حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به ملی حفاری، افزود: در این ارتباط هم اکنون دکلهای 33 و 81 فتح در موقعیت این میدان مستقر و در حال حفر چاه های جدید هستند.

وی گفت: در همین حال دکلهای 26 و 27 فتح نیز روی موقعیت (لوکشین) نصب و در مرحله انجام آزمایشهای میدانی قرار دارند و تا چند روز آینده عملیات حفاری را آغاز خواهند کرد.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: حفاری چاه های توسعه ای در میدان آزادگان به صورت کلید در دست انجام و همزمان با عملیات حفاری همه خدمات تخصصی جانبی و پشتیبانی ارائه می شود.

بر پایه این گزارش، طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی که از میدانهای مشترک با کشور عراق است در دو فاز تعریف شده است که در فاز نخست با حفر ١٨٥ حلقه چاه، تولید٣٢٠ هزار بشکه نفت و ١٩٧ میلیون فوت مکعب گاز در روز مدنظر قرار دارد.

هم اکنون روزانه ٥٠ هزار بشکه نفت از چاه شماره یک تا ٢١ این میدان استحصال و برای فرآورش به واحد بهره برداری اهواز - ٣ در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون ارسال می شود.

کد خبر 223206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =