دومین نفتکش در انتظار بارگیری در پایانه السیدر لیبی

مقامهای لیبی روز پنجشنبه (30 مردادماه) اعلام کردند پس از یکسال توقف فعالیت بزرگترین پایانه لیبی، دومین نفتکش در این پایانه در حال بارگیری است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ملی نفت لیبی روز پنجشنبه (30 مردادماه) اعلام کرد که یک نفتکش به عنوان دومین نفتکش پس از بازگشایی پایانه السیدر، در حال بارگیری نفت خام از این پایانه است و این پایانه آماده بارگیری محموله های بیشتری است.

پایانه السیدر لیبی بزرگترین پایانه صادرات نفت لیبی است که پس از توقفی نزدیک به یک سال، فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز کرد.

لیبی به عنوان یکی از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) توانست در هفته های گذشته تولید نفت خام خود را افزایش دهد و به دنبال توافق با شورشیان جدایی طلب، فعالیت پایانه های صادرات نفت شرق این کشور را از سر بگیرد و عرضه نفت در بازارهای جهانی را تقویت کند.

محمد الحراری، سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی، گفت: نخستین نفتکش در پایانه السیدر نفتگیری کرد و روز پنجشنبه (30 مردادماه) این پایانه را ترک کرد و دومین نفتکش در این پایانه نیز پهلوگیری کرده است.

متخصصان معتقدند که پس از رفع مشکلات فنی و ایجاد اعتماد میان دولت و شورشیان که تقاضای جدایی کرده بودند، فعالیتهای پایانه ها در حال از سر گیری است و این مسایل دلیلی برای تعویق اجرای توافق دولت و شورشیان بوده است.

الحراری همچنین اشاره کرد که تولید نفت این کشور به روزانه 612 هزار بشکه رسیده است و میدانهای نفتی مانند، الشراره و الفیل تولید خود را بهبود بخشیده اند.

گرچه سطح تولید لیبی از ابتدای امسال که روزانه 100 هزار بشکه بود، بسیار بیشتر شده است اما هنوز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که روزانه یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت تولید می کرد، فاصله دارد.

بازرگانان معتقدند در روزهای آینده شرکتهای بیشتری به بارگیری از این پایانه ادامه می دهند که در میان آنها می تواند به شرکتهای ماراتن اویل، هس کورپ، کونوکو فیلیپس، و او ام وی اشاره کرد.

مقامهای لیبی اعلام کرده بودند که پایانه السیدر هم اکنون چهار میلیون و 500 هزار بشکه نفت ذخیره دارد که با تمام شدن این ذخایر، میدانهای متصل به این پایانه می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

کد خبر 223225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =