۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
  • کد خبر: 223226
اقلیم کردستان عراق موفق در فروش محموله های نفتی

تازه ترین تحولات مربوط به فروش نفت اقلیم کردستان عراق روز پنجشنبه (30 مردادماه) نشان داد که این منطقه در فروش نفت خود موفق بوده است و در مقابل بغداد به خوبی مقاومت می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اطلاعات ردیابی نفتکشها نشان می دهد که یک نفتکش حامل محموله نفتی اقلیم کردستان عراق در حالی دوباره روی رادارها در نزدیکی سواحل فلسطین اشغالی ظاهر شد که محموله خود را تخلیه کرده است.

اعلام مشتری و یا مقصد نهایی محموله نفتی اقلیم کردستان غیر ممکن است اما می توان دید که این محموله از اقلیم کردستان به سمت فلسطین اشغالی عزیمت کرده و با وجود اینکه بسیاری از دول خاورمیانه حاضر با معامله با فلسطین اشغالی نیستند، محموله نفت کردستان در ماه ژوئن به اسرائیل تحویل داده شده است.

سخنگوی اقلیم کردستان عراق برای اظهار نظر در این مورد تا کنون همه تماسهای تلفنی و ایمیلی را بی پاسخ گذاشته است. اقلیم کردستان عراق پیش از این فروش "مستقیم و یا غیر مستقیم" نفت به اسراییل را تکذیب کرده بود.

از سوی دیگر، بغداد به شکل فعالی تلاش می کند جلوی فروش نفت مستقل اقلیم کردستان را بگیرد و برای همین در ماه ژانویه امسال بودجه دولتی این منطقه را به طور کامل قطع کرد. دولت اقلیم کردستان می گوید برای ادامه مبارزه با شبه نظامیان گروه تروریستی داعش به منابع مالی بیشتری نیاز دارد.

تازه ترین تحول در فروش نفت اقلیم کردستان نشان می دهد که این منطقه توانسته است از ماه مه 2014 تا کنون چهار محموله نفتی به ارزش بیش از 400 میلیون دلار را بفروشد.

گفته می شود نفتکش کاماری روز 17 اوت (26 مردادماه) در حالی که محموله نفتی اقلیم کردستان را حمل می کرد با خاموش کردن تجهیزات ارسال اطلاعات خود، از صفحه رادراها محو شد و دو روز بعد در حالی دوباره روی رادار در نزدیکی فلسطین اشغالی ظاهر شد که محموله اش تخلیه شده بود.

از سوی دیگر، مقامهای ترکیه ای دیروز (پنجشنبه، 30 مردادماه) اعلام کردند که ظرفیت خط لوله انتقال نفت اقلیم کردستان به پایانه جیهان در ترکیه دو برابر شده و به روزانه 200 هزار بشکه نفت رسیده است و به زودی به 250 هزار بشکه در روز می رسد.

کد خبر 223226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =