بسیاری از کشورها ایران را مقصدی بکر برای سرمایه‌گذاری می‌دانند

بسیاری از کشورها ایران را مقصدی بکر برای سرمایه‌گذاری می‌دانند و به قول یکی از مقامهای اروپایی پس از نهایی شدن توافق ایران با 1+5 رقابتی فوق‌العاده برای هجوم به ایران با هدف سرمایه‌گذاری آغاز می‌شود.

به گزارش شانا، حسن روحانی، رئیس جمهوری، روز گذشته (پنج شنبه، 30 مرداد) در نشست خبری پایان هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید در جمع خبرنگاران، سفرهای استانی را فرصتی برای شنیدن مطالبات و نظرات مردم از نزدیک دانست و گفت: وظیفه دولت برای توسعه کشور، تمهید مقدمات و آسان سازی راه برای سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و فعالیت سازمانهای مردم نهاد است، هر چند که دولت در برخی امور زیرساختی، خود مجبور به سرمایه‌گذاری است.

رئیس جمهوری از اعلام اجرای 76 پروژه در شورای اداری استان اردبیل هم‌ زمان با سفر کاروان تدبیر و امید به این استان خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار لازم است که 67 مورد از این پروژه‌ها تا پایان امسال و بقیه در سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

روحانی درباره آنچه‌ که تحت عنوان مشکلات پیش روی بهره‌گیری بخش خصوصی و تعاونی از تسهیلات صندوق توسعه ملی عنوان شد گفت: صندوق توسعه ملی قانونی دارد و هیئت امنا و هیئت عامل صندوق بر مبنای آن عمل می‌کنند. صندوق توسعه ملی خیلی مشکل ندارد، ولی بانکهای عامل معمولا مشکلاتی دارند. اساسا بانکها با مشکلات فراوانی به خاطر معوقات مواجه‌اند و در کنار آن، یک مقدار جرات لازم به دلیل مسائلی که پیشتر مطرح بوده از بانکها سلب شده است، همچنین بانکها امروز سرمایه کافی ندارند.

رئیس جمهوری با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده در لایحه خروج از رکود برای رفع مشکلات بانکها تصریح کرد: اگر بانکها فعال شوند مشکلاتی که در حوزه صندوق توسعه ملی وجود داشته باشد نیز حل خواهد شد.

وی با اشاره به گامهای مفید صندوق توسعه ملی برای توسعه کشور عنوان کرد: در مردادماه 93، صندوق توسعه ملی در یک گام، هشت میلیارد دلار برای بخش آب در کشور مسدود کرده و 2 میلیارد دلار را تخصیص داده که این کار بزرگی است.

روحانی با اشاره به ظرفیتهای استان اردبیل در بخشهای مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و گردشگری، بر عزم دولت برای انجام کارهای زیربنایی در استان اردبیل اشاره کرد و در پاسخ به خبرنگاری که درباره جزئیات برنامه ششم توسعه پرسید، گفت: دولت هم اکنون در بخشهای مقدماتی برنامه ششم توسعه است و موضوع برنامه ششم توسعه هنوز در شورای هماهنگی اقتصادی و دولت نیامده و این برنامه را باید سال آینده ارایه کنیم.

رئیس‌ جمهوری درباره تدابیر لازم برای رفع مشکلات آب استان اردبیل نیز به پیش‌بینی‌های انجام شده برای مهار آب و همچنین انجام آبیاری مدرن در اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این تصمیمها می‌توانیم کمک زیادی به تامین آب استان اردبیل داشته باشیم.

وی از سرمایه‌گذاری و مثبت شدن رشد اقتصادی کشور به عنوان الزامات ایجاد شغل نام برد و گفت: در سال 91 رشد اقتصادی کشور منهای 6.8 دهم و در سال 92 برابر منفی 1.1 بوده است که امسال امیدواریم رشد اقتصادی کشور مثبت باشد که در این صورت به سمت رونق و اشتغال می‌رویم.

روحانی افزود: امروز فضای سرمایه‌گذاری نسبت به یک سال گذشته به مراتب بهتر است و سرمایه‌گذاران خارجی طی یک سال اخیر با هیئتهای چند ده نفره به ایران آمدند و در داووس همه سرمایه‌گذاران در بخشهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در ایران ابراز علاقمندی می‌کردند و ایران را مقصدی بکر برای سرمایه‌گذاری برمی‌شمردند و به قول یکی از مقامهای اروپایی پس از نهایی شدن توافق ایران با 1+5 رقابتی فوق‌العاده برای هجوم به ایران برای سرمایه‌گذاری آغاز می‌شود.

رئیس‌ جمهوری درباره مذاکرات هسته‌ای ایران نیز تصریح کرد: در مذاکره با 1+5 همواره به طور جدی دنبال مذاکره و حل مسایل بوده‌ایم و امیدواریم شرایط به سمتی رود که در مذاکرات به توافق و تفاهم برسیم، اراده جدی برای مذاکره در ایران وجود دارد که امیدواریم اراده جدی در طرف مقابل نیز وجود داشته باشد، چراکه این تفاهم به نفع منطقه، 1+5، ایران و اقتصاد جهانی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، روحانی در پاسخ به سوالی درباره آنچه که تحت عنوان معطل ماندن استخدامهای مربوط به دولت گذشته مطرح می‌شود گفت: یک استخدام بزرگی با عدد بالا در دولت گذشته اتفاق افتاده و برخی از آنها در چارچوب قانون نبوده است، تصمیم برای این استخدامها بدون اینکه پیش بینی اعتبار شود، انجام شده است، با این حال تلاش ما این است، تا مواردی که در چارچوب قانون بوده است قسمت به قسمت انجام شود.

کد خبر 223227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =