زنگنه: بهره برداری از ردیف نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 94

ردیف نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، در نیمه نخست سال 94 به بهره برداری می رسد و با ساخت این پالایشگاه مشکل کیفیت و کمیت بنزین و گازوییل تولیدی در کشور رفع خواهد شد.

به گزارش شانا، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، شب گذشته (پنج شنبه، 30 مرداد) در نشست مدیران پروژه پالایشگاه خلیج فارس در بندرعباس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس پس از طرحهای توسعه پارس جنوبی، از مهمترین پروژه‌های نفتی کشور است.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، وی میزان پیشرفت فیزیکی ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را 75 درصد اعلام کرد و افزود: بنزین و گازوییل تولیدی در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با استاندارد یورو 5 تولید می شود.

ویز نفت تصریح کرد: برای حل مشکلات مالی و مدیریتی این پروژه اقدامهای خوبی انجام شده و براساس برنامه ریزیها انتظار می‌رود ردیف اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با ظرفیت تولید 120 هزار بشکه میعانات گازی در نیمه نخست سال 94 به بهره برداری برسد.

به گفته زنگنه، ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس 360 هزار بشکه است که با تکمیل همه واحدها به این ظرفیت خواهیم رسید.

وی اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح در واحدها و بخشهای مختلف، متفاوت است و مجموع پیشرفت فیزیکی طرح پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس 75 درصد است، اما مقدار باقی مانده از طرح تا تکمیل نهایی به زمان زیادی نیاز دارد و باید آزمایشهای واحدهایی که قرار است بهره برداری شوند، انجام شود.

وزیر نفت ادامه داد: بخش اصلی بنزین تولیدی در این پالایشگاه برای صادرات خواهد بود، اما از آن برای مصرف داخلی نیز استفاده می‌شود.

زنگنه به مهمترین طرحهای وزارت نفت اشاره کرد و گفت: در خلیج فارس یک طرح یک میلیارد دلاری برای تولید بنزین با کیفیت خوب داریم و همچنین 17 طرح پالایشگاهی و پارس جنوبی از دیگر طرحهای مهم وزارت نفت است.

کد خبر 223228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =