۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
  • کد خبر: 223230
صادرات نفت بزرگترین پایانه نیجریه کاهش می یابد

نیجریه در حالی تلاش می کند صادرات نفت خام و گاز خود را افزایش دهد که بزرگترین پایانه صادراتی این کشور در ماههای آتی کمتر از مقدار پیش بینی شده نفت صادر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مقامهای بازرگانی نیجریه روز پنجشنبه (30 مردادماه) اعلام کرد که صادرات نفت خام از پایانه صادرات نفت کوا ایبو، بزرگترین پایانه صادرات نفت نیجریه نزدیک به 368 هزار بشکه در روز خواهد بود.

بر اساس اطلاعات پیش نویس اسناد بارگیری نفتکشها در این پایانه، 12 محموله در فهرست صادرات نفت ماه اکتبر 2014 قرار دارند که برابر با تعداد محموله های پیش بینی شده برای صادرات در ماه سپتامبر است.

بنابراین، نرخ بارگیری روزانه نفت در ماه اکتبر امسال در این پایانه از سطح پیش بینی شده برای آن در ماه سپتامبر که 380 هزار بشکه بود، در عمل کمتر خواهد بود.

انتظار می رود که حجم صادرات نفت نیجریه در ماه سپتامبر امسال که محموله های نفتی معوقه ماه اوت را نیز شامل می شود، به بالاترین سطح خود در در ١٦ ماه گذشته برسد. نیجریه در ماه سپتامبر در مجموع ٦١ محموله نفت خام بارگیری می کند.

صادرات نفت خام نیجریه در ماه اوت ٢٠١٤ نیز روزانه یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت پیش بینی شده است.

تحلیلگران معتقدند که نیجریه با انجام تحولات صحیح و سرمایه گذاری های مناسب می تواند تا سال ٢٠٣٠ میلادی به یکی از قدرتهای بزرگ اقتصادی دنیا بدل شود.

هم اکنون نیجریه روزانه دو میلیون و ٣٥٠ هزار بشکه نفت تولید می کند. صنعت نفت و گاز این کشور در مجموع ٧٥ درصد درآمدهای دولت و ٩٥ درصد درآمدهای ارزی نیجریه را تشکیل می دهد.

موضوع فساد گسترده در صنعت نفت نیجریه، دزدی وسیع نفت به ویژه در دلتای نیجر که روزانه ده ها هزار بشکه نفت این کشور را به هدر می دهد، از دیگر مسائلی است که صنعت نفت نیجریه از آن رنج می برد.

 

کد خبر 223230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =