۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
  • کد خبر: 223231
انی تولید گاز در مصر را آغاز کرد

شرکت نفت و گاز ایتالیایی انی روز پنجشنبه (30 مردادماه) خبر از آغاز تولید گاز در یکی از میدانهای فراساحلی مصر داد و ابراز امیدواری کرد تولید این میدان به زودی به بیشترین سطح خود برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ایتالیایی انی روز پنجشنبه (30 مردادماه) اعلام کرد که تولید گاز در پروژه فراساحلی گازی دکا در مصر را به طور مشترک با شرکت بی پی آغاز کرده است.

در بیانیه شرکت انی عنوان شده که این پروژه گازی روزانه یک میلیون و 800 هزار متر مکعب گاز و نزدیک به 800 بشکه در روز میعانات همراه تولید می کند.

انتظار می رود تولید این میدان فراساحلی در سه ماه نخست سال آینده میلادی به مقدار بیشینه خود برسد و بتواند روزانه تا سقف 6 میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز تولید کند.

شرکت انی ایتالیا بزرگترین شرکت خارجی فعال در صنعت نفت و گاز مصر است. این شرکت از سال 1954 فعالیت خود را در مصر آغاز کرده است. انی سال گذشته میلادی موفق شد روزانه 228 هزار بشکه معادل نفت در مصر تولید کند.

مصر، بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا و دومین تولید کننده گاز در این قاره، پس از الجزایر، به شمار می رود، این در حالیست که بخش انرژی مصر به شدت تحت نفوذ شرکتهای خارجی فعال در این کشور قرار دارد.

از جمله شرکتهای بین المللی فعال در بخش انرژی مصر می توان به شرکتهای ایتالیایی «انی» و «ادیسون» و شرکتهای انگلیسی «بی پی» و «بی جی گروپ» اشاره کرد.

 

کد خبر 223231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =