تدوین نقشه راه برای شرکتهای پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی

معاون سازمان بورس گفت: تا اواخر شهریور فرآیند نهایی شدن طرحهای توسعه‌ای با همکاری شرکت پالایش و پخش به نتیجه می‌رسد.

به گزارش شانا، معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نتایج نشست نمایندگان شرکت ملی نفت با مدیران شرکتهای پالایشی که با حضور مدیران بورسی برگزار شد گفت: در این نشست سه جانبه درباره مسائل میان وزارت نفت و شرکتهای پالایشی تبادل نظر شد که از دل آن چند تصمیم برای بهبود شرایط پالایشیها و همچنین رفع ابهام در این صنعت گرفته شد.

محمدرضا عربی افزود: قرادادی میان شرکت پالایش و پخش با شرکتهای پالایشی امضا شد که دو طرف بتوانند بر پایه قرارداد مستند ارتباط مستمری داشته باشند تا ارتباط دقیقی بین آنها برقرار شود.

عربی درباره بحث دوم مطرح شده در این نشست تصریح کرد: مساله کیفی سازی بسیار مهم است که ابهام زیادی داشت، بنابراین مقرر شد فرمول کیفی سازی با در نظر گرفتن دیدگاه شرکتهای پالایشی و تاثیر آن بر عملیات سودآوری شرکتها به نتیجه قطعی برسد و یک فرمول جامعی در نظر گرفته شود که هم کیفی سازی و بهبود کیفیت محصولات پالایشی انجام بگیرد و هم پالایشیها از اجرای این طرح توسعه‌ای متضرر نشوند.

وی عنوان کرد: مقرر شده است، ظرف چند روز آینده، نیتجه فرمول کیفی سازی قطعی و قراردادهای دوطرف امضا شود که با روشن شدن این موضوع به روند سود آوری شرکتهای پالایشی کمک خوبی می‌شود.

عربی درباره طرحهای توسعه‌ای شرکتهای پالایشی گفت: تا اواخر شهریور فرآیند نهایی شدن طرحهای توسعه‌ای با همکاری شرکت پالایش و پخش به نتیجه می‌رسد و همان نقشه، تبدیل به راهی برای طرحهای توسعه‌ای که سبب افزایش کیفیت محصولات شرکتهای پالایشی و افزایش قیمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر می‌شود.

معاون سازمان بورس تأکید کرد: با توجه به اینکه شرکت پالایش و پخش حکم نماینده شرکت ملی نفت را دارد این نشست و سایر نشستها به منظور شفاف شدن اطلاعات و اعداد و ارقام مبادله شده بین طرفین است.

وی ادامه داد: رابطه شرکت ملی نفت به واسطه شرکت پالایش و پخش با شرکتهای پالایشی انجام می‌گیرد چون صنعت پالایشی همزمان در نقش خریدار و فروشنده با شرکت نفت است این جلسه ها کمک می‌کند برخی مسایل که با ابهام همراه است طی این جلسه ها شفاف شود و سهامداران اطلاعات دقیق‌تری از شرایط صنعت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، معاون سازمان بورس درباره فروش محصولات پالایشی در بورس کالایی تصریح کرد: معامله محصولات پالایشی در بورس کالا اشکالاتی دارد که مقرر شد، راهکار فروش محصولات پالایشی در بورس آسان شود.

کد خبر 223233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =