۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
  • کد خبر: 223256
تولید پروپیلن اولویت صنعت پتروشیمی است

توسعه‌ منطقه و توجه به افزایش تولید پروپیلن یکی از استراتژیهای آینده صنعت پتروشیمی در هفت تا هشت سال آینده است.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه‌ جلسه شورای راهبردی مدیران شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه، با اشاره به آسیبهایی که در جریان خصوصی سازی بر پتروشیمی وارد شده است، گفت: تلاش می کنیم ضمن خصوصی سازی صحیح این آسیبها را بازسازی کنیم.

محمدحسن پیوندی با اشاره به تلاش دولت برای خرمج از شرایط رکود، گفت: در صنعت پتروشیمی نیز باید متناسب با آن تغییراتی انجام شود.

وی دلیل حضور خود در جلسه شورای راهبردی مدیران منطقه ویژه را توجه به بحث افزایش تولید اعلام و تصریح کرد: یکی از دستورهای اصلی جلسه شورای راهبردی مباحث مربوط به ایمنی کارکنان بود که این موضوع در افزایش کمی و کیفی تولید نقش موثری دارد.

 برنامه های آینده صنعت پتروشیمی

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تامین خوراک آینده‌ صنعت پتروشیمی به ویژه شرکتهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را یکی از اولویتهای پتروشیمی برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم تداوم تولید در این منطقه را با سرمایه گذاری شرکتهای پتروشیمی امیرکبیر، بندرامام و شرکت ملی صنایع پتروشیمی روی تامین خوراک، تا حدود زیادی حل کنیم.

وی یکی از استراتژیهای آینده صنعت پتروشیمی در هفت تا هشت سال آینده را توسعه‌ منطقه و توجه به افزایش تولید پروپیلن اعلام و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد که متانول موجود منطقه و متانول دوم که مراحل مقدماتی کسب مجوز ایجاد آن انجام شده را به محض تولید به پروپیلن تبدیل کنیم؛ در همین راستا همه پتانسیلهای منطقه را بکار خواهیم گرفت تا همچون سالهای گذشته منطقه ای پررونق، فعال و توسعه یافته داشته باشیم.

پیوندی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت تولید اتیلن ایران با توجه به منابع عظیم پارس جنوبی افزایش یافته است، گفت: تاکنون اتیلن و پلی اتیلن زیادی در کشور تولید کرده ایم، این درحالی است که در مقابل پنج میلیون تن پلی اتیلن تنها یک میلیون تن پروپیلن تولید شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، بیشتر صنایع پایین دستی پتروشیمی که توسعه‌ آنها را هدف قرار داده‌ایم، نیازمند پروپیلن هستند؛ تمام شیمیایی ها و پلیمرهای ترکیبی مثل پلی اورتان و ... موادی وابسته به پروپیلن هستند، به عنوان نمونه، برای تولید مواد شیمیایی از جمله، پلی کربنات به واردات فنول و استون نیازمندیم در صورتی که هر دوی این مواد برای تولید، نیاز به پروپیلن دارند.

کد خبر 223256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =