ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی 500 میلیون لیتر افزایش یافت

ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در سال نخست دولت تدبیر و امید با بیش از نیم میلیارد لیتر افزایش به 12.5 میلیارد لیتر رسید و تا پایان امسال به 13 میلیارد لیتر افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اهمیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در انبارهای نفت به خبرنگار شانا، گفت: در یکسال گذشته انبارهای متعددی در نقاط مختلف کشور به بهره برداری رسید و ظرفیت ذخیره سازی فرآوده های نفتی نیز به میزان قابل توجه یعنی 550 میلیون لیتر افزایش یافت.

سید ناصر سجادی افزود: این افزایش ظرفیت با بهره برداری از انبارهای نفت در شهرهای اراک، کرمان، بجنورد، قم، سمنان و گرگان محقق شده است.

وی تصریح کرد: از میان انبارهای یاد شده، انبار نفت کرمان با 340 میلیون لیتر بیشترین ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی را دارا است.

افزایش 800 میلیون لیتری ظرفیت ذخیره سازی تا پایان سال 

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران همچنین از افزایش ظرفیت 800 میلیون لیتری به ظرفیت کنونی فرآورده های نفتی در انبارهای نفت تا پایان امسال خبر داد.

به گفته سجادی این انبارها نیز با ظرفیتهای مختلف در نقاط مختلف کشور در دست ساخت است که با پایان ساخت آنها، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی بیش از 13 میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.

به گزارش شانا ظرفیت ذخیره سازی کنونی انواع فرآورده های نفتی 12 میلیارد لیتر است و بهره برداری از مخازن جدید در نقاط مختلف کشور، این ظرفیت به میزان قابل توحهی افزایش می یابد.

برپایه این گزارش، به منظور افزایش ظرفیت فرآورده های نفتی انبارهایی در ماهشهر، شیراز، ملایر، ارومیه و بیرجند و ملایر با درصد پیشرفتهای مختلف در دست ساخت است.

کد خبر 223278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =