ارزش صادرات نفت یمن به 930 میلیون دلار رسید

درآمد حاصل از صادرات نفت یمن در نیمه نخست امسال با کاهش 398 میلیون دلاری نسبت به مدت مشابه پارسال، 930 میلیون دلار گزارش می شود.

به گزارش پایگاه خبری المشهد الیمنیه، بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی یمن، سهم دولت از میزان صادرات نفت در نیمه نخست سال  هشت میلیون و 400 هزار بشکه بوده است.

در نتیجه حملات پیاپی شبه نظامیان قبیله ای به خطوط لوله انتقال نفت و در نتیجه کاهش تولید نفت خام، صادرات نفتی نیمه نخست امسال یمن نسبت به مدت مشابه پارسال، چهار میلیون بشکه کاهش نشان می دهد.

دولت یمن در نیمه نخست امسال، برای تامین تقاضای سوخت بازار داخلی بیش از یک میلیارد و 320 میلیون دلار فرآورده های نفتی وارد کرده است.

گزارش ماهانه بانک مرکزی یمن نشان می دهد: این کشور در ماههای ژانویه تا مه گذشته، ٦٧١ میلیون دلار از صادرات نفت درآمد داشته که حدود ٤٠ درصد کمتر از درآمدهای نفتی در مدت مشابه پارسال است.

در نتیجه این امر، خالص ذخایر ارزی خارجی بانک مرکزی یمن از ٤,٧ میلیارد دلار در ماه آوریل به ٤.٦ میلیارد دلار در ماه مه کاهش یافت و این موضوع نشان دهنده شکست دولت یمن در تضمین امنیت خطوط لوله نفت این کشور در برابر بمبگذاری است.

یمن، یکی از فقیرترین کشورهای جهان عرب برای تامین ٧٠ درصد از منابع مالی خود به صادرات نفت متکی است اما حمله های پیاپی به زیرساختهای نفتی آن طی دو سال گذشته صادرات نفت این کشور را کاهش داده است.

پیش از آغاز حمله ها به خط لوله صادرات نفت یمن در سال ٢٠١١، این خط لوله ٢٧٠ مایلی روزانه حدود ١١٠ هزار بشکه نفت را از میدان نفتی مأرب به پایانه نفتی در سواحل دریای سرخ منتقل می کرد.

کد خبر 223302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =