تولید بنزین کشور به بیش از 68 میلیون لیتر می رسد

با بهره برداری از طرحهای پالایشی در دست اجرا تا اوایل سال آینده، تولید بنزین کشور از 62.8 میلیون لیتر کنونی به 68.3 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: تکمیل طرحهای افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان از اواسط پاییز امسال، پالایشگاه لاوان از اواخر امسال و پالایشگاه بندر عباس از اوایل تابستان سال آینده به تولید بنزین کشور می افزاید.

سعید محجوبی گفت: تولید پالایشگاه آبادان با تکمیل فاز سوم این شرکت در اواسط پاییز امسال، از 10 میلیون و 100 هزار لیتر کنونی به 12 میلیون و 500 هزار لیتر در روز خواهد رسید.

وی افزود: همچین پالایشگاه لاوان نیز از اواخر زمستان امسال، یک میلیون و 100 هزار لیتر به تولید روزانه بنزین کشور می افزاید.

به گفته وی تولید کنونی بنزین در پالایشگاه لاوان دو میلیون و 300 هزار لیتر در روز است.

محجوبی با بیان این که طرح پالایش نفت بندرعباس با پیشرفت 90 درصد در حال اجراست و تا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این پالایشگاه با تکمیل طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت خود روزانه دو میلیون لیتر به تولید بنزین کشور می افزاید.

وی تصریح کرد: تولید کنونی این پالایشگاه هم اکنون 9 میلیون و 600 هزار لیتر در روز است.

بر اساس این گزارش، افزایش تولید بنزین کشور با کیفیت یورو 4 خواهد بود که به همین میزان می تواند از واردات بنزین به کشور جلوگیری کند.

گفتنی است: پالایشگاههای تبریز و اصفهان نیز از جمله شرکتهای دارای طرحهای بهبود کیفیت بوده اند که پالایشگاه تبریز با تولید روزانه 780 هزار لیتر بنزین یورو 4 و دو میلیون و 900 هزار لیتر بنزین معمولی هم اکنون در مدار تولید قرار دارد.

همچنین طرح بهبود کیفیت پالایشگاه اصفهان نیز تقریبا تکمیل است و در صورت بارگیری کاتالیست تا اواسط پاییز امسال به مدار بهره برداری وارد و میزان تولید بنزین یورو 4 را در کشور  افزایش خواهد داد.

کد خبر 223306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =