مذاکره ایران با ترکمنستان برای صادرات کالا و خدمات مهندسی

مشاور وزیر نفت از مذاکره با ترکمنستان برای امضای قرارداد صدور کالا و خدمات مهندسی به این کشور خبرداد.

محمد تقی امانپور در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه تخصصی ساختمان، برق، نفت، گاز و صدور خدمات فنی مهندسی ایران از 29 تا 31 مردادماه امسال در ترکمنستان به خوبی برگزار شد، درباره دستاورد این نمایشگاه گفت: با توجه به ساختار دولتی این کشور استقبال از شرکتهای ایرانی در نمایشگاه بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه این کشور خواهان همکاری بیشتر با شرکتهای ایرانی است، اظهار کرد: در مدت دو روزه نمایشگاه (31-29مرداد) مذاکره های خوبی برای خرید کالا با شرکتهای ایرانی انجام شد.

نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات مهندسی برگزاری نمایشگاه در این کشور را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: 140 شرکت ایرانی در این نمایشگاه کالا و خدمات خود را ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، فضای اقتصاد کشور ترکمنستان پس از فرو پاشی شوروی سابق به تدریج از حالت اقتصاد بسته به حالت اقتصاد درهای باز تغییر رویکرد داده است و بر اساس نظر تحلیلگران اقتصادی جهان این کشور یکی از سریعترین اقتصادهای در حال توسعه و روبه رشد در جهان به شمار می رود.

حجم مبادلات پروژه های در حال ساخت و راه اندازی برق و توسعه میدانهای گاز و نفت در حال انجام ترکمنستان منتهی به سال 2014 میلادی معادل 53 میلیارد دلار است.

اکنون ذخایر ارزی ترکمنستان با استقبال از حجم سرمایه گذاری های خارجی گسترده و در حال توسعه این کشور بسیار شگرف بوده، بطوریکه پس از روسیه فدراتیو مقام دوم را در منطقه CIS دارا است.

کد خبر 223307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =