هزینه 150 هزار میلیاردی سالانه تولید برق

سالیانه یکصد و پنجاه هزار میلیارد تومان هزینه تولید برق در کشور می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا امروز (چهارشنبه، 5 شهریورماه ) در میزگرد انرژیهای تجدیدپذیر و محیط زیست که در دهمین همایش بین‌المللی انرژی ایران برگزار شد، اظهارکرد: انرژیهای تجدیدپذیر در ایران قابلیت تولید مناسبی دارند و با وجود این که سالانه حدود 150 میلیارد تومان هزینه تولید برق در کشورمان است نیازمند استفاده از یک روش انرژیهای تجدیدپذیر با هدف تولید برق هستیم.

وی ادامه داد: سهم انرژیهای تجدیدپذیر در ایران رشد اندکی دارد و در مقایسه با سهم سایر منابع انرژی متاسفانه رشد مناسبی نداشته است.

علی آبادی تصریح کرد: در ایران با توجه به سابقه تاریخی استفاده از آسیابهای بادی و آبی می‌توان گفت که درک خوبی برای استفاده از این دو انرژی وجود دارد و افزون بر این استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند گامی برای بهره‌مندی از انرژی پاک باشد.

وی ادامه داد: ایران در صنعت برق صاحب رتبه است و اکنون صنعتگران کشورمان در ساخت تجهیزات و قطعات صنعت برق از دانش فنی مطلوبی برخوردار هستند.

مدیرعامل مپنا افزود: در حال حاضر در کشور باید بر موضوع تولید برق از منابع تجدیدپذیر به ویژه نیروگاههای گازی و خورشیدی توجه بیشتری کرد.

وی افزود: از ظرفیت نیروگاههای آبی در کشور به خوبی استفاده می‌شود و در مجموع 10 هزار مگاوات نیروگاه برق آبی در سطح بهره‌برداری داریم و دو هزار مگاوات نیز در دست احداث است.

کد خبر 223602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =