وزارت نیرو از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند

وزارت نیرو و سازمان انرژی های نو از علاقه مندان به سرمایه گذاری و استفاده از انرژی های نو با هدف استفاده از انرژی پاک حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، یوسف آرمودلی، رئیس سازمان انرژیهای نوی ایران امروز ( چهارشنبه، 5 شهریورماه) در میزگرد انرژیهای تجدیدپذیر و محیط زیست که در دهمین همایش بین المللی انرژی ایران برگزارشد، گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود در کشور توان بسیار خوبی برای تولید انرژیهای تجدیدپذیر وجود دارد و با در نظر گرفتن پتانسیلهای مطلوب بخش خصوصی وزارت نیرو از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند.

وی افزود: توسعه انرژیهای تجدیدپذیر با پرداخت ما به التفاوت صرفه جویی نیروگاهها در سوخت فسیلی میسر است و در صورتی که با همکاری وزارت نفت برنامه ریزی جامعی در این بخش صورت پذیرد، می‌توان روند رو به رشد استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر را شتاب داد.

آرمودلی ادامه داد: نیروگاههای تجدیدپذیر می‌توانند جایگزین نیروگاههای فسیلی شوند، هرچند که نمی توان این نیروگاهها را از چرخه تولید خارج کرد و باید این دو نوع نیروگاه در کنار هم نیازهای کشور را تامین کرده و با تکیه بر اقتصاد انرژی به فعالیت بپردازند.

وی افزود: بخش خصوصی می‌تواند متولی خوبی برای افزایش سهم انرژیهای تجدیدپذیر در کشور باشد و بخش خصوصی نیز با توجه به برگشت سرمایه مطلوب از منافع آن بهره‌مند خواهد شد.
آرمودلی افزود: هم اکنون 100 میلیون لیتر صرفه جویی سوخت مایع در نیروگاهها صورت گرفته است و خوشبختانه در مسیر حوزه انرژیهای نو و تجدیدپذیر قرار گرفته‌ایم که در این مسیر با همکاری دولت و بخش خصوصی آینده‌ای روشن پیش روی صنعت برق ایران خواهد بود.

کد خبر 223603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =