بررسی عوامل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

عدم تاثیر گذاری بحران عراق برصادرات نفت این کشور، افزایش تولید نفت لیبی و افزایش تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه بیشترین تاثیر را بر کاهش قیمت نفت طی سه هفته اول ماه اوت (مرداد- شهریور) داشته است.

به گزارش خبرنگار شانا، کارشناس موسسه بین المللی مطالعات انرژی همزمان با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به تشریح این کاهش پرداخت و گفت: در عراق پیش‌رویهای اولیه داعش متوقف شده و از برخی مناطق عقب رانده شده اند، از جمله نیروهای کرد و عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی آمریکا موفق شدند که کنترل سد موصل را از نیروهای داعش باز پس گیرند و این سبب شد تا نگرانی بازار نفت کاهش پیدا کند.

مهدی یوسفی افزود: افزایش ذخیره سازیهای بنزین در آمریکا در هفته منتهی به 25 ژوئیه و رسیدن به سطح 218 میلیون بشکه، افزایش تولید نفت در آمریکا و کانادا، معرفی حیدر العبادی برای نخست وزیری عراق و کاهش تقاضای بنزین در آمریکا برخی دیگر از عوامل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی بودند.

به گفته وی، طی سه هفته اول ماه اوت، قیمت نفت خامهای شاخص روند نزولی داشت، به طوریکه قیمت نفت‌خام برنت دریای شمال با 2 دلار و 40 از 103 دلار و 4 در بشکه در اول اوت به 100 دلار و 64 سنت در هر بشکه  در 22 اوت رسیده است.

همچنین قیمت سبد اوپک با سه دلار و 86 سنت کاهش از هر بشکه 102 دلار و 89 سنت در اول اوت به 99 دلار و 3 سنت در هر بشکه و قیمت نفت خام دوبی با  4دلارو 61 سنت کاهش از 104 دلار و 60 سنت به  99 دلار و 99 سنت در هر بشکه در 22 اوت رسید.

علاوه بر این در همین دوره زمانی، قیمت تک محموله نفت WTI با یک دلار و 78 سنت به سطح  95 دلار و 72سنت در هر بشکه رسید.

 

کد خبر 223610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =