افزایش 75 درصدی تولید نفت مکزیک تا سال 2040

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه (3 شهریور ماه) پیش بینی کرد که تولید نفت خام مکزیک تا سال 2040 میلادی 75 افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه با اعلام این که اقدام مکزیک در پایان دادن به انحصار دولتی در حوزه نفت و گاز سبب افزایش خیره کننده تولید نفت این کشور می شود، پیش بینی کرد که تولید نفت مکزیک تا سال 2040 میلادی 75 درصد افزایش می یابد.

رئیس جمهور مکزیک در تاریخ 11 اوت (20 مرداد ماه) با امضای قانونی به انحصار 75 ساله شرکت پتروبراس در حوزه نفت و گاز پایان داد و خواستار سرمایه گذاری خارجی در این بخش شد. این قانون یکی از اقدامهای انریکه پنا نیتو برای اصلاح قانون انرژی است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: اگرچه اصلاحات جدید پیچیدگیهای زیادی دارد و هنوز باید به بسیاری از جزئیات پیش از اجرای اصلاحات رسیدگی شود، اما انتظار می رود که این اصلاحات چشم انداز بلند مدت رشد تولید نفت و دیگر فرآورده های مکزیک را بهبود بخشد.

این نهاد هم اکنون پیش بینی می کند که مکزیک در سال 2040 میلادی روزانه 3.7 میلیون بشکه نفت تولید کند. مکزیک در سال 2010 روزانه سه میلیون بشکه نفت تولید کرده است. 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش بینی کرد که پس از کاهش اندک تولید در سال 2015، تولید نفت مکزیک در هر یک از مطالعه های پنج ساله این نهاد افزایش می یابد.

این برآورد با پیش بینی قبلی اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر کاهش تولید مکزیک مغایرت دارد. پیش از اصلاحات، این نهاد اعلام کرده بود که تولید نفت مکزیک در دهه آینده کاهش می یابد و در سال 2025 میلادی به 1.8 میلیون بشکه  در روز می رسد و سپس مکزیک در سال 2040 میلادی تلاش می کند که تولید خود را در سطح 2.1-2 میلیون بشکه در روز حفظ کند. 

اداره اطلاعات انرژی اعلام کرد که رشد جدید تولید به ساختار قراردادهای جدید مرتبط است که شرکتهای انرژی بر اساس برنامه اصلاحات مجاز به استفاده از آنها هستند.

به گفته این نهاد: قراردادها و امتیازهای مشارکت در تولید به طور موثری اجازه برداشت از ذخایر را به شرکتهای خارجی می دهد که این جریان انگیزه بسیار جذابی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی مکزیک به شمار می آید. انواع مختلف قراردادها با توجه به درجه ریسک پذیری پروژه های خاص اعمال می شود.

کد خبر 223615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =