لغو دستور توقیف محموله نفتی کردستان عراق را پیگیری می کنیم

سخنگوی وزارت نفت عراق دیروز (سه شنبه چهارم مرداد ماه) از پیگیری رای دادگاه آمریکا مبنی بر لغو دستور توقیف محموله نفتی اقلیم کردستان عراق، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صوت العراق، عاصم جهاد اعلام کرد: امور حقوقی وزارت نفت عراق، تصمیم دادگاه آمریکا را برای صرفنظر کردن از توقیف نفتکش یونایتد کالاوریتا پیگیری می کند.

این نفتکش حامل یک میلیون بشکه نفت خام اقلیم کردستان عراق، نزدیک به یک ماه در آبهای ساحلی تگزاس برای دریافت اجازه پهلوگیری و تخلیه بار انتظار می کشید.

سخنگوی وزارت نفت عراق گفت: ما در حال پیگیری رای دادگاه آمریکا از طریق امور حقوقی وزارت نفت و تلاش برای شناسایی محتوای قطعنامه هستیم، پس از آن موضع نهایی وزرات نفت اعلام می شود.

جهاد افزود: تا کنون تغییری در سیاست نفت دولت عراق به وجود نیامده است. پس از تشکیل دولت جدید و آغاز به کار وزیر نفت جدید، در صورت تغییر سیاستهای این وزارتخانه اطلاع رسانی می شود.

دولت عراق پیشتر در متقاعد کردن مقامهای قضایی آمریکا برای مصادره محموله نفت صادر شده از اقلیم کردستان عراق موفق شده بود.

نفتکش یونایتد کالاوریتا در ماه ژوئن به همراه محموله نفت خام دریافت شده از خط لوله مستقل صادرات نفت اقلیم کردستان عراق، از پایانه نفتی جیهان ترکیه حرکت کرده بود.

بر اساس این گزارش، منابع بازارهای مبادلات نفتی هنوز موفق به شناسایی خریدار اصلی این محموله نفتی نشده‌اند و مشخص نیست که نفت اقلیم کردستان عراق به کدام یک از پالایشگاه‌های آمریکایی منتقل می‌شود.

ارزش محموله یک میلیون بشکه‌ای این کشتی به بیش از ١٠٠ میلیون دلار می‌رسد.

اقلیم کردستان عراق در تلاش است با فروش مستقیم نفت تولید شده در این اقلیم از درآمدهای حاصل از آن برای استقلال بیشتر از دولت مرکزی عراق استفاده کند. در همین حال، بغداد بارها اعلام کرده است که همه درآمدهای نفتی کشور به دولت مرکزی تعلق دارد.

کد خبر 223616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =