۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
  • کد خبر: 223617
قیمت نفت آمریکا بالا رفت، برنت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت دبلیو تی آی در پایان معاملات دیروز (سه شنبه چهارم شهریورماه) در واکنش به روند روبه رشد اقتصادی آمریکا افزایش و قیمت نفت برنت در واکنش به افت تقاضا کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت جهانی نفت دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات دیروز در بازارهای جهانی به دلیل اطلاعات مثبت اقتصادی این کشور اندکی افزایش، اما قیمت نفت برنت مقداری کاهش یافت.

قیمت دبلیو تی ای در حالی افزایش یافت که اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می دهد که سفارش کالاهای مصرفی در ماه ژوئیه امسال 22.6 درصد رشد داشت و بیشترین مقدار رشد ماهانه را ثبت کرد.

قیمت جهانی نفت برنت با 15 سنت کاهش در پایان روز سه شنبه به 102 دلار و 50 سنت رسید. قیمت برنت در میان روز تا 103 دلار و 40 سنت نیز افزایش یافته بود.

از سوی دیگر، قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا با 51 سنت افزایش در پایان معاملات روز سه شنبه به 93 دلار و 86 سنت رسید. 

بیل باروش، کارشناس ارشد تحلیل بازار در سایت آی آی تریدر گفت: با بهبود قدرت دلار در بازارها، مقاومت شدیدی در بازار بوجود آمده است، اکنون معاملات در جهت قیمت های پایین شکل میگیرند.

نرخ رشد آهسته در چین و اروپا موجب کاهش تقاضای نفت خام و در نتیجه پایین آمدن قیمتهای نفت شده است.

در همین حال، تحلیلگر موسسه بارکلیز در یادداشتی به رویترز اعلام کرد که افزایش تولید اوپک به کاهش احتمالی تولید نفت در کشورهای ایران، لیبی، عراق و نیجریه کمک می کند.

گفته می شود کمبود نفت این کشورهای در ماه ژوئیه امسال به 400 هزار بشکه رسیده، این درحالیست که در مدت مشابه سال 2013 مقدار کمبود نفتی که این کشورها به بازار تحمیل کردند بالغ بر یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز بود.

 

کد خبر 223617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =