تولید میدان نفتی اسنور نروژ طبق برنامه ادامه می یابد

وزیر نفت و انرژی نروژ روز سه شنبه (4 شهریور ماه) اعلام کرد که توان تولیدی میدان نفتی اسنور طبق برنامه ادامه پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تورد لین دیروز اعلام کرد که با وجود تردید برخی از شرکا درباره قابلیت سوددهی پروژه میدان نفتی اسنور، نروژ اطمینان دارد که توان تولیدی این میدان طبق برنامه ادامه می یابد.

بر اساس این گزارش، استات اویل و شرکایش در نظر دارند سکوی جدیدی را در میدان اسنور در دریای شمال نصب کنند. این میدان پارسال روزانه 88 هزار بشکه نفت تولید کرد و به منظور برداشت 240 میلیون بشکه نفت بیشتر خوراک تأسیسات نفت خام استاتفورد را تأمین می کند. 

وی افزود: مطمئن هستم که مجریان و دارندگان امتیاز می توانند این هدف را محقق سازند.

انتخاب سکو قرار است در سه ماه نخست سال آینده میلادی انجام گیرد و پس از آن درباره سرمایه گذاری تصمیم گیری شود اما استات اویل در ماه مارس اعلام کرد که به دلیل تورم ناشی از هزینه ها، پروژه باید بازنگری شود.

شریک استات اویل یعنی شرکت پتورو که بر سهام دولت در این میدان نفتی نظارت می کند، اعلام کرد شریکان باید سخت کار کنند تا پروژه را از نظر اقتصادی قدرتمند سازند.

لین عنوان کرد: میدان اسنور 2040 یکی از پروژه هایی است که انتظار زیادی از آن داریم، پروژه ای که به فعالیتهای زیادی در صنعت ذخیره فراساحلی می انجامد و درآمد دولت را به طوری قابل توجه افزایش می دهد. این میدان به طور قطع یکی از طرحهایی هست که به دقت آن را دنبال می کنیم. 

شرکتهای اکسون موبیل آمریکا، ایدمیتسو ژاپن، توتال فرانسه، کور انرژی و آر دبلیو یی دیا از دیگر شریکان میدان نفتی اسنور هستند.

کد خبر 223634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =