نقش موثر ایران در تغییر قاعده بازی انرژی جهان

ایران می تواند با داشتن ذخایرعظیم هیدروکربوری،سبب تغییر قاعده بازی انرژی در جهان شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر مرکز اروپایی امنیت انرژی با اشاره به این که ایران بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان است، گفت: دنیا به نفت ایران نیاز دارد، برخی از کشورها مانند، امریکا و قزاقستان در میان مدت می توانند تقاضای جهان را تامین کنند اما دنیا در بلند مدت به انرژی ایران نیاز دارد.

فرید برت فلوگر با بیان این که شرکتهای بزرگ نفتی دنیا به سرمایه گذاری در بازار انرژی ایران احتیاج دارند، گفت: تا سال 2035، تقاضا برای انرژی 33 درصد افزایش خواهد یافت و ایران یکی از نادرترین کشورهای خاورمیانه برای سرمایه گذاری های نفتی است.

مدیر مرکز اروپایی امنیت انرژی با اشاره به این که ایران پس از ونزوئلا، عربستان و کانادا چهارمین کشور نفت خیز دنیاست اما هم اکنون چهار درصد از انرژی جهان را تامین می کند، افزود: برنامه ریزی ایران برای تزریق گاز به چاه های نفت برای افزایش تولید یکی از راه های پاسخگویی به تقاضای انرژی در جهان است، اما تحریم ها موجب کندی در پیشرفت برنامه ها شده است.

وی به سخنان وزیر نفت مبنی بر اصلاح ساختار قراردادهای نفتی ایران با نگاه برد-برد اشاره کرد و گفت: امید است با قراردادهای جدید به زودی شاهد افزایش پتانسیل ایران در صادرات نفت و گاز باشیم.

فرید برت فلوگر اظهار امیدواری کرد که ایران بتواند به زودی نظر کنگره آمریکا و گروه 1+5 را برای برداشتن تحریم های نفتی جلب کند.

کد خبر 223637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =