هوشمندسازی چاه های تولید نفت از اولویتهای صنعت نفت است

معاون وزیر نفت بر ضرورت بسترسازی در حوزه IT با هدف هوشمندسازی چاه های تولید نفت به عنوان یکی از اولویتهای صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش شانا، رکن الدین جوادی روز سه شنبه (4 شهریورماه) به مناسبت گرامیداشت روز کارمند، از مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران بازدید کرد و در جریان این بازدید، فراهم شدن بسترهای لازم در حوزه IT را بمنظور تحقق هوشمندسازی چاههای تولیدی نفت خواستار شد. 

وی تاکید کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات بدون شک تحولات گسترده ای را در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی بشریت به همراه دارد، بطوری که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی است.

جوادی با بیان این که در 50 سال گذشته ایجاد تحولات گسترده در زمینه کامپیوتر و ارتباطات، تغییرات عمده ای را در عرصه های متفاوت حیات بشری به دنبال داشته است، افزود: دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات به سرعت در حال تغییر است و امروزه شاهد همگرایی بیشتر این دو مقوله هستیم، بگونه ای که داده ها و اطلاعات به سرعت و در زمانی غیرقابل تصور به اقصی نقاط جهان منتقل می شود و در دسترس استفاده کنندگان قرار می گیرد.

معاون وزیر نفت به اهمیت و نقش فاوا در صنایع اشاره و تصریح کرد: اگر در تصمیماتی که قرار است در این حوزه اتخاذ شود، کوتاهی صورت بگیرد، قابل جبران نیست؛ زیرا این حوزه باید تلاش کند همگام با تغییرات فناوری در دنیا پیش برود.

وی با ابراز خرسندی از بافت جوان تشکیل دهنده نیروی انسانی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران گفت: نقش و نوع وظایف این مدیریت با توجه به این که همواره در سیر تحولات سریع فناوری قرار دارند، حضور جوانان را اجتناب ناپذیر کرده است. 

جوادی تاکید کرد: با توجه به ارتباط مستقیم استفاده و تولید دانش در یک جامعه، می توان به اهمیت و جایگاه واقعی فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارتباط آن با توسعه همه جانبه بیشتر پی برد.

وی در ادامه از گسترش فضای ساختمانهای اداری شرکت ملی نفت ایران خبر داد و افزود: مشکلات عمومی در ادارات از جمله کمبود فضا برای کارکنان وجود دارد و از این رو این شرکت با هدف توسعه عدالت نسبی، بررسی فضاهای اداری کارکنان را با کمک منابع انسانی خود در دستور کار خود قرار داده است.

حرکت پیشرو فاوای شرکت نفت در راستای اهداف برنامه پنجم توسعه

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: امیدواریم با توجه به دیدگاههای رفیع معاون وزیر نفت نسبت به فاوا، این حوزه را بیش از گذشته ارتقا دهیم و بتوانیم در این حوزه به عنوان محور توسعه و نه به عنوان ابزار توسعه، حرکت کنیم.

احمد تولایی بر نقش موثر حمایت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از پروژه های فاوا تاکید و تصریح کرد: بی گمان با حمایتهای صنعت نفت، گامهای اساسی در راستای اتمام پروژه ها در این حوزه برداشته می شود و این موضوع به نوبه خود تحقق اهداف صنعت نفت را در سایر حوزه ها میسر می کند.

تولایی با بیان این که فاوای شرکت ملی نفت ایران پیشروتر از سایر دستگاه های دیگر است، گفت: بسیاری از مفاد ترسیم شده در برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور در این مجموعه انجام شده است.

براساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل این شرکت (سه شنبه؛4 شهریور) از مجموعه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران، سایت چاپ و نشر، سرورهای کوچک و بزرگ، بایگانی اطلاعات فناوری اطلاعات، خدمات کاربران، سخت افزار، نرم افزار و سایر واحدهای این حوزه بازدید و پس از آن در نشستی با اعضای این مدیریت گفتگو کرد.
 

کد خبر 223638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =