یکپارچه سازی نظام سیاستگذاری استانداردهای صنعت نفت

معاون وزیر نفت از یکپارچه سازی نظام سیاستگذاری استانداردهای صنعت نفت خبر داد و گفت: پیشنهاد تشکیل شورای تدوین استاندارد صنعت نفت به وزیر نفت داده شده است.

سیدعماد حسینی، در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که هم اکنون برخی از شرکتهای زیرمجموعه نفت دارای استانداردهای داخلی خود هستند،گفت: براساس ماده 3  قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، تعیین و بازنگری و نظارت بر حُسن اجرای استانداردهای صنعت نفت،گاز، پتروشیمی و پالایشی با همکاری دستگاههای اجرایی مربوطه و صدور گواهینامه‌های لازم از اختیارات وزارت نفت است.

وی با اشاره به این که در سالهای اخیر برخی از شرکتهای تابعه وزارت نفت خودشان اقدام به استاندارد نویسی کردند، اظهارکرد: این شرکتها با استاندارد نویسی در واقع در امور سیاستگذاری وزارت نفت دخالت کردند که نیاز است در این زمینه جمع بندی انجام شود.

حسینی با اشاره به این که هم اکنون استانداردهایی مانند  IPS،IGS در صنعت نفت وجود دارند، تاکید کرد: به موازات این استانداردها برخی از شرکتهای تابعه اقدام به استاندارد نویسی مجزا کردند.

معاون وزیر نفت با بیان این که پیشنهاد تشکیل شورا برای تدوین استاندارد صنعت نفت به وزیر نفت داده شده است،افزود: امید است با پاسخ وزیر این شورا زودتر تشکیل شود.

 

 

کد خبر 223645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =