ایران و روسیه تمایل دارند مناسبات اقتصادی خود را گسترش دهند

ریاست وزیر نفت کشورمان در کمیته اقتصادی ایران و روسیه حاکی از عزم ایران برای توسعه مناسبات دو کشور در حوزه انرژی است.

رمضانعلی سبحانی‌فر، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-روسیه امروز (چهارشنبه، ۵ شهریورماه) در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره دیدار با نماینده دومای روسیه تصریح کرد:در دیدار با ساویلیف عضو گروه دوستی پارلمانی روسیه –ایران، که به درخواست آنها برگزار شد، محورهای مختلفی از جمله در زمینه مسائل اقتصادی مطرح شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-روسیه افزود:گفتگو با هدف بهره‌مندی هر دو کشور از ظرفیتهای موجود بود، زیرا ایران و روسیه دارای منافع مشترک بوده و هر دو کشور در عرصه بین الملل تاثیر گذارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرف روسی در این دیدار تاکید کرد ایران کشور بزرگی است و روابط ایران با روسیه دارای پیشینه‌ای تاریخی است و افزون بر این، هر دو کشور نیز با تحریمهای غرب مواجه هستند.

سبحانی فر، فضا را برای توسعه مناسبات هر دو کشور آماده ارزیابی کرد و گفت: در دولت یازدهم تلاشهای خوبی برای این امر صورت گرفت و موفقیتهای سازنده‌ای کسب شده است.

وی به دیدارهای دیپلماتیک سران دو کشور و وزرای نفت و خارجه کشورمان در دولت یازدهم اشاره کرد و در این زمینه از تشکیل کمیته اقتصادی میان ایران و روسیه نام برد و گفت: ریاست وزیر نفت در این کمیته حائز اهمیت است زیرا برنامه ایران توسعه مناسبات در حوزه انرژی است.

سبحانی فر از دعوت گروه پارلمانی دوستی ایران و روسیه برای سفر به این کشور خبر داد و گفت: احتمال دارد این سفر در ماههای آینده صورت گیرد.

کد خبر 223654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =