ونزوئلا واردات نفت خام را بررسی می کند

ونزوئلا برای نخستین بار در حال بررسی واردات نفت خام سبک است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر یک سند درون سازمانی شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای)، این کشور در حال بررسی واردات نفت خام است و می تواند با ترکیب کردن نفت خام سبک الجزایر با نفت فوق سنگین خود، فروش نفت خود را افزایش دهد.

با این که ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفت خام جهان را دارد اما شرکت دولتی نفت این کشور در سالهای اخیر در حال خرید فرآورده های نفتی است تا آن را با نفت خام فوق سنگین تولیدی از کمربند نفتی اورینکو (بزرگترین منطقه تولید نفت خود) مخلوط کند.

بنا بر این سند، بخش بازرگانی شرکت پی دی وی اس ای استراتژی واردات نفت مخلوط صحران الجزایر (Saharan Blend) را بررسی می کند.

یک منبع نزدیک به شرکتهای پی دی وی اس ای و سوناتراک الجزایر گفت: شرکت پی دی وی اس ای به تازگی به شریکان خارجی خود در ونزوئلا گفته است که در حال مذاکره با شرکت سوناتراک الجزایر برای خرید نفت خام است.

مقامهای شرکت پی دی وی اس ای درباره احتمال خرید نفت خام اظهار نظری نکرده اند.

رافائل رامیرز، وزیر نفت ونزوئلا اوایل امسال گفته بود که شرکت پی دی وی اس ای می تواند برای پیدا کردن یک رقیق کننده نفت خام سنگین خود، نفت خام را به عنوان " آخرین مرحله" وارد کند.

در این سند آمده است که شرکت دولتی نفت ونزوئلا می تواند از نفتکشها و ناوگان خود از جمله دو نفتکش بزرگ (وی ال سی سی) که به تازگی وارد ناوگان این شرکت شده اند، استفاده کند.

مخلوط نفت خام  سنگین شرکت پی دی وی اس ای با یک نفت خام سبک و شیرین، یک مخلوط بازاری تر برای این شرکت تولید می کند؛ مخلوط نفت خام و نفتا موسوم به دی سی او (نفت خام رقیق شده) خریداری ندارد و بیشتر به واحد سیتگو آمریکایی این شرکت ارسال می شود.

کد خبر 223670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =