استفاده از خودروهای هیبریدی راهکاری برای کاهش مصرف سوخت

جایگزینی خودروهای برقی و هیبریدی به جای بنزینی از اقداماتی است که در کاهش مصرف سوخت بسیار موثر است.

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران،در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به این‌که توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به کمکهای مالی دولت دارد،گفت: در این مورد وزیر نفت با حضور در شورای شهر تهران قول مساعد داد تا با حمایت مالی، به توسعه و گسترش حمل و نقل عمومی کمک کند، که البته سخنان وزیر نفت در مورد توسعه حمل و نقل عمومی در آن جلسه، قابل تقدیر بود و اعضای شورای شهر نیز نمره خوبی به اظهارات وزیر دادند.

وی افزود: در حال حاضر مترو و ناوگان اتوبوسرانی تهران برای نوسازی به کمکهای مالی دولت نیاز دارند، بنابراین دولت باید این امر را مدنظر قرار دهد که توسعه حمل و نقل شهری می‌تواند منجر به کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش آلودگی هوای تهران شود.

شاکری به موضوع ورود خودروهای برقی به شهر تهران در آینده‌ای نزدیک اشاره و تصریح کرد: جایگزینی خودروهای برقی و هیبریدی به جای بنزینی از اقداماتی است که در کاهش مصرف سوخت بسیار موثر است.

وی در این مورد افزود: خودروهای برقی در سه مدل دستگاه، موتورسیکلت، تاکسی و اتوبوس تولید می‌شوند، این خودروها مصرف انرژی پایینی داشته و سوخت بسیار کمی مصرف می‌کنند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران عنوان کرد: خودروهای برقی و هیبریدی به دلیل مصرف انرژی پایین باید به تولید انبوه رسیده و با قیمت مناسب به خریداران عرضه شوند، چراکه این امر بدون شک به حفظ سرمایه‌های ملی کشور کمک خواهد کرد، از این رو امیدواریم بحث استفاده از خودروهای برقی با مصزف اندک انرژی در کلانشهر تهران با همکاری وزارت نفت و همچنین مسئولین شورای شهر و شهرداری تهران محقق شود.

کد خبر 223690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =