تولید نفت اوپک در ماه اوت افزایش یافت

بنا بر تازه ترین ارزیابیهای رویترز، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه اوت گذشته در مقایسه با ماه پیش از آن (ژوئیه) افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تازه ترین ارزیابیهای رویترز در روز پنج شنبه (6 شهریور) نشان می دهد که در پی بهبود و افزایش عرضه نفت لیبی، آنگولا و ایران که افت تولید نفت عراق را جبران کرده، تولید نفت اوپک در ماه اوت در مقایسه با ماه ژوئیه افزایش یافته است.

این ارزیابی نشان می دهد که عربستان سعودی و دیگر تولیدکنندگان عضو اوپک تولید خود را به طور زیادی ثابت نگه داشته اند و برای حمایت از قیمتهای نفت، تولید را کاهش نداده اند.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی رویترز از مقامهای شرکتهای نفتی و تحلیلگران حوزه نفت، میانگین تولید نفت اوپک در ماه اوت 30.15 میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به 30.06 میلیون بشکه در روز نفت تولید شده این سازمان در ماه ژوئیه، افزایش داشته است.

لیبی در ماه اوت بیشترین افزایش تولید نفت را در این سازمان به خود اختصاص داده بود و تولید آن 100 هزار بشکه در روز افزایش داشت.

با این حال تحلیلگران می گویند که بهبود طولانی تولید نفت این کشور به دلیل تداوم تنشها در این کشور دور از انتظار است.

کارستن فریتچ، تحلیلگر کالا در موسسه کامرزبانک در فرانکفورت گفت: فکر می کنم بهبود تولید نفت لیبی ادامه داشته باشد اما با نوسان و بسیار کند و آرام.

افزایش تولید نفت در لیبی، آنگولا و ایران، هم اکنون و برای دومین ماه تولید نفت اوپک را به بالاتر از سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز این سازمان رسانده است.

توقفها و کاهشهای غیر عمد و بی اختیار مانند افت تولید نفت لیبی، تولید نفت اوپک را در ماههای گذشته امسال به کمتر از 30 میلیون بشکه در روز رسانده بود.

آنگولا نیز شاهد افزایش چشمگیر تولید بوده است؛ چهار محموله نفت خام سی ال او وی در ماه اوت بارگیری شده بود؛ در حالی که در ماه ژوئیه هیچ بارگیری انجام نشده بود.

تولید نفت ایران نیز در ماه اوت و به دنبال چند ماه فروش کمتر افزایش یافته بود.

منابع صنعتی اعلام کردند که عربستان، کویت و امارات نیز عرضه نفت خود به بازار را به طورعمده ای ثابت نگه داشته اند.

آنها گفتند: در عربستان، سطح بالای مصرف داخلی نفت خام در نیروگاههای برق، افت صادرات را جبران کرده است.

عراق بیشترین افت تولید را در میان کشورهای عضو اوپک داشته و به دلیل افت صادرات نفت از پایانه های جنوبی عراق، تولید آن روزانه 140 هزار بشکه کاهش داشت.

مقامهای نفتی عراق می گویند که میدانهای جنوبی عراق تحت تاثیر جنگها در دیگر بخشهای این کشور قرار نگرفته است.

 با این حال، خشونتها، به عرضه نفت از میدانهای کرکوک در شمال عراق آسیب رسانده و سبب تعطیلی پالایشگاه بایجی شده و تولید نفت خام عراق را پایین تر از پتانسیل این کشور نگه داشته است.

اوپک برنامه ای برای برگزاری نشستی درباره بازنگری سیاست تولید نفت خود تا ماه نوامبر آینده ندارد.

کد خبر 223700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =